آفتاب

قزوینی: سنجش سلوک سیاسی و منش اجتماعی نیازمند قانونی شفاف و روشن است

قزوینی: سنجش سلوک سیاسی و منش اجتماعی نیازمند قانونی شفاف و روشن است

یک عضو مجمع نیروهای خط امام گفت: برای این که سلوک سیاسی و منش اجتماعی کاندیداها را در جهت احراز صلاحیتشان بسنجیم باید قانونی روشن و شفاف برای آن داشته باشیم.

حمید قزوینی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: واقعیت این است که سلوک فردی و اجتماعی، استاندارد و خط کش خاصی ندارد. مگر در همین مجلس فعلی که همه‌ آنها از سوی شورای نگهبان احراز صلاحیت شده‌اند، دارای یک خط فکری و نگاه و نگرش خاصی هستند؟ مگر می‌شود به کاندیداها گفت که باید طرز فکر سیاسی و اجتماعی‌تان بر طبق مدل ما باشد در غیر این صورت تایید نمی‌شوید.

وی در ادامه تاکید کرد: تکیه بر منش اجتماعی و سلوک سیاسی کاندیداها نیازمند قانونی شفاف و روشن است. و قانون است که باید به مردم بگوید که آیا صلاحیت حضور در مجلس را دارند و یا خیر؟ آقایان شورای نگهبان عادل هستند اما آیا همه‌ی کسانی که برای آنها کار می‌کنند نیز عادلند. خدای ناکرده می روند و اخبار نادرست از سلوک سیاسی و منش اجتماعی کاندیداها به گوش اعضای شورای نگهبان می‌رسد.

این فعال سیاسی با اشاره به ضرورت جلوگیری از فضای متشنج قبل از انتخابات تصریح کرد: مطرح کردن چنین صحبت‌هایی آن هم قبل از انتخابات به فضای آرام دوران انتخابات لطمه می‌زند. مشکل ما این است که با نزدیک شدن به فصل انتخابات با دو دسته متفاوت از مواضع روبرو می شویم.

وی ادامه داد: دسته اول احزاب و گروه‌ها هستند که یک نوع موضع می‌گیرند و دسته دوم مواضع ناظرین و مجریان انتخابات هستند. اگر مواضع ناظرین و مجریان به انتخابات لطمه بزند دیگر نمی‌توان از دیگران انتظاری داشت. آقایان حاضر در شورای نگهبان باید بیش از دیگران دلشان برای انتخابات بسوزد.

انتهای پیام

کد N527315

وبگردی