آفتاب
ظریف در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر امور خارجه ترکیه:

كشورهای منطقه به بدتر شدن اوضاع منطقه كمك نكنند

كشورهای منطقه به بدتر شدن اوضاع منطقه كمك نكنند

محمدجواد ظریف با اشاره به مباحث مطرح در پارلمان این كشور برای صدور مجوز عملیات نظامی تركیه در عراق و سوریه، راه و روش اتخاذ شده برای مقابله با پدیده شوم تروریسم در منطقه را مورد انتقاد قرار داد و نسبت به هرگونه اقدام كه شرایط جاری را پیچیده‌تر كند ابراز نگرانی كرد.

وزیر امور خارجه كشورمان عصر امروز درگفت‌وگوی تلفنی با همتای ترك خود آخرین تحولات منطقه را بررسی کرده و پیرامون روش جاری مقابله با تروریسم در منطقه تبادل نظر كردند.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف با اشاره به مباحث مطرح در پارلمان این كشور برای صدور مجوز عملیات نظامی تركیه در عراق و سوریه، راه و روش اتخاذ شده برای مقابله با پدیده شوم تروریسم در منطقه را مورد انتقاد قرار داد و نسبت به هرگونه اقدام كه شرایط جاری را پیچیده‌تر كند ابراز نگرانی كرد.

وزیر امور خارجه كشورمان تصریح كرد: كشورهای منطقه باید نسبت به شرایط جاری كاملا مسئولانه عمل کرده و به بدتر شدن اوضاع منطقه كمك نكنند.

مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه تركیه در این گفت‌وگوی تلفنی با توضیح روند مباحث مطرح در خصوص مشاركت نظامی تركیه اظهار داشت نسبت به حفظ تمامیت ارضی و استقلال كشورهای منطقه متعهدیم.

 

کد N527145

وبگردی