آفتاب

بازرسی از تاسیسات ساخت کلاهک‌های هسته‌ای در انگلیس

بازرسی از تاسیسات ساخت کلاهک‌های هسته‌ای در انگلیس

سازمان نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای انگلستان قصد دارد به دلیل تولید زباله‌های خطرناک رادیواکتیو از یکی از تاسیسات هسته‌ای این کشور بازرسی کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و به نقل از روزنامه‌ی گاردین، تاسیسات هسته‌ای آلدرماستون انگلستان که مسوول طراحی، ساخت و تولید کلاهک‌های هسته‌ای است به دلیل توجه نداشتن به اقدامات ایمنی درباره‌ی دفع و نگهداری از زباله‌های رادیواکتیو، از سوی آژانس حفاظت از محیط‌زیست انگلستان و سازمان نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای این کشور، مورد توبیخ قرار گرفت.

ای.دبیلو.یی که مالک تاسیسات هسته‌ای آلدرماستون بوده و زیر نظر وزارت دفاع انگلیس فعالیت می‌کند، روز گذشته به دلیل توجه نکردن به اخطارهای قبلی این دو سازمان نظارتی، در مدیریت صحیح دفع و نگه‌داری زباله‌های رادیواکتیو توبیخ شد.

ای.دبلیو،یی در سال 2007 تعهد داده بود که تا پایان سال 2014، تولید زباله‌های رادیواکتیو را کاهش دهد که به نظر می‌رسد تاکنون هیچ‌گونه اقدامی در این باره انجام نداده است.

سخنگوی سازمان نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای انگلیس در گفت‌وگو با گاردین اظهار کرده است که این سازمان پس از کامل شدن تحقیقاتش از تاسیسات هسته‌ای آلدرماستون، اقدام لازم را برای هم‌سو کردن فعالیت‌های آینده‌ی این نیروگاه با سیاست‌های ایمنی یان سازمان انجام خواهد داد.

انتهای پیام

کد N527105

وبگردی