آفتاب
در پی سیطره داعش/

کوچه های ویران و خالی از سکنه کوبانی

کوچه های ویران و خالی از سکنه کوبانی

با سیطره شبه کامل تروریستهای داعش به شهر کوبانی منابع عربی از خروج هشتاد تا نود درصد از ساکنان آن ازاین شهر از ترس حملات داعش خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به دنبال سیطره داعش بر شهر کرد نشین  کوبانی(عین العرب) در شما سوریه و در نزدیکی مرزهای ترکیه "رامی عبدالرحمن" مدیر دفتر دیده بان حقوق بشر در سوریه در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که هشتاد تا نود درصد ساکنان کوبانی از ترس داعش از این شهر خارج شده اند.

وی همچنین تاکید کرد که با این وجود هنوز چند هزار نفر از ساکنان کوبانی در این شهر زندگی می کنند.

بر اساس این گزارش درگیریها میان نیروهای مردمی و تروریستهای داعش در چند صد متری این شهر ادامه دارد.

شایان ذکر است با تشدید حملات داعش به شهر کوبانی دهها هزار نفر از ساکنان این شهر با خروج از کوبانی خود را به مرزهای ترکیه رساندند چنانکه طبق گزارشهای بین المللی شمار آوارگان کرد این شهر که طی روزهای اخیر برای ورود به مرزهای ترکیه تلاش کردند به بیش از 160 هزار نفر می رسد.

بر اساس این گزارش حملات اخیر جنگنده های ائتلاف علیه داعش به مواضع این گروه در اطراف کوبانی مانع  از پیشروی تروریستهای داعش در این شهر نشد.

این در حالی است که روز گذشته منابع عربی از ادامه حملات جنگنده های ائتلاف به مواضع داعش در کوبانی خبر دادند.

پیشروی داعش در کوبانی شک و تردیدها را در بی نتیجه بودن حملات این ائتلاف به مواضع داعش و نبود حسن نیت اعضای این ائتلاف افزایش می دهد.

شایان ذکر است حملات جنگنده های ائتلاف به سرکردگی آمریکا به مواضع داعش در مناطق مختلف سوریه از دوشنبه شب هفته گذشته آغاز شده است.

کد N527011

وبگردی