آفتاب

19 هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد کشور فعال است

19 هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد کشور فعال است

معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور گفت: 19 هزارکانون فرهنگی و هنری در 80 هزار مسجد کشور فعال است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، مرتضی طاهریان در نشستی با کارکنان دبیرخانه کانون مساجد استان سمنان افزود: درحال حاضر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با رویکردهای مختلف دینی، مذهبی، قرآنی و هنری فعالیت‌های چشمگیر و ارزشمندی داشته‌اند.

وی افزود: کانون‌های مساجد در رشد و تعالی جوانان و نوجوانان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، علمی و آموزشی از هیچ تلاشی فروگذار نکرده‌اند.

وی این فعالیت‌ها را به چهار بخش کتابخانه‌ها، فرهنگی، هنری و دبیرخانه جشنواره‌ها تقسیم کرد و گفت: تحقق شعار مسجد محوری یکی از اولویت‌های مهم ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور است.

معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور مسجد را سنگر فرهنگی دانست و ادامه داد: باید در زمینه تقویت این سنگر مهم که نقش بسزایی در پیروزی انقلاب نیز داشته است، تلاش کنیم.

وی با اشاره به فعالیت دسته جمعی وگروهی اظهار کرد: همکاری واحدها و بخش‌ها مختلف دبیرخانه وهماهنگی با کانون‌ها دربرخی کارها بسیار مثمرثمر است. در حوزه فرهنگی هنری باید نگاه همکاری وجود داشته باشد.

ابوالفضل هاشمی مدیر کتابخانه‌های مساجد ستاد عالی کانون های مساجد کشور نیز در این نشست از سفرهای نظارتی مسوولان کتابخانه‌های کانون مساجد خبرداد وگفت: ساماندهی امور مربوط به کتابداران و ایجاد نظم و انضباط در امور کتابخانه‌ها و تاکید بر تکمیل فرم‌های ثبت نام مشخصات کتابخانه‌های مساجد در سایت این اداره کل توسط کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از اهداف سفر می‌باشد.

وی با بیان این‌که «هم اکنون بیش از 10 هزار و 500 کتابخانه مسجد در قالب کتابخانه‌های تحت پوشش و باز در مساجد کشور فعال است» ادامه داد: از این تعداد کتابخانه پنج هزارو30 کتابخانه باز و مابقی مخزن‌د‌ار هستند.

وی تعداد اعضای کتابخانه‌های کانون مساجد کشور را بیش از یک میلیون و60 هزار نفر ذکر کرد و ادامه داد: تعداد اعضا درفواصل زمانی متغییر است.

مدیر کتابخانه‌های مساجد ستاد عالی کانون های مساجد کشور افزود: کتابخانه کانون مساجد کشور در چهار سطح دسته‌بندی شده‌اند که با توجه به سطح هر کدام سرانه دریافت می‌کنند.

میرزایی نسب مدیرکل هنری ستاد عالی کانون مساجد کشور نیز در این نشست با اشاره به این‌که «هشتمین دوره وبلاگ نویسی ونشریات تجربی برای اولین بار بصورت منطقه‌ای در چهار استان گیلان، کهکیلویه وبویراحمد، یزد و سمنان برگزار خواهد شد» اظهار کرد: این استان‌ها هرکدام هفت استان را پوشش می‌دهند. مرحله نهایی این جشنواره نیز به میزبانی استان فارس برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: ارتباط مستمر بین اعضای کانون های مساجد از اهداف بلندمدت جشنواره بزرگ جوانان مساجد است و این‌گونه جشنواره‌ها در رشد فکری و فرهنگی نسل جوان می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

انتهای پیام

کد N526921

وبگردی