آفتاب

تشریح ظرفیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در قالب آمار

تشریح ظرفیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در قالب آمار

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: سازمان تبلیغات به هیئت‌هایی مجوز می‌دهد که مربی قرآن داشته باشند و انتظار سازمان از مداحان این است که نسبت به مضامین، حکایات و اشعار قرآنی، اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، رضا معممی‌مقدم در دیدار با مدیران مراکز و مؤسسات وابسته با سازمان تبلیغات لرستان با بیان این‌که «هدف ما از برگزاری این حلسات، ایجاد تعامل و هم‌افزایی شبکه مدنی حاکمیتی جبهه اسلامی است»، با تشریح آمار و ظرفیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: ما امروزه 91 هزار هیئت مذهبی، 80 هزار مداح، 5200 خانه و مؤسسه قرآنی، 384 شورای مذهبی و کانون مداحان، 1100 کانون جمعیت بانوان فرهیخته و 110 مدرسه صدرا در سطح کشور داریم.

وی با تأکید بر تهیه سند جبهه مردمی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: جبهه‌های فرهنگی انقلاب اسلامی دو نوع هستند، یک جبهه حاکمیتی مانند دارالقرآن و اوقاف و امور خیریه و یک جبهه مردمی مانند هیئات مذهبی.

وی ارتقای سواد رسانه‌ای را یکی از ضرورت‌های هیئات مذهبی، کانون‌های فرهنگی، مدارس صدرا و مؤسسات وابسته به سازمان تبلیغات دانست و افزود: آموزش خبرنگاری باعث افزایش تربیت رسانه‌ای و ارتقای سواد رسانه‌ای خواهد بود.

این مقام مسئول با بیان این‌که «ما باید تکثر هیئات مذهبی داشته باشیم»، ادامه داد: ما امروزه به هیئت‌هایی مجوز می‌دهیم که مربی قرآن داشته باشند و انتظار سازمان تبلیغات از مداحان این است که نسبت به مضامین، حکایات و اشعار قرآنی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به این‌که «هیئات مذهبی فقط عزاداری را هدف اصلی فعالیت خود می‌دانند»، تصریح کرد: عزاداری اصل هدف نیست بلکه وسیله رسیدن به هدف است و اگر ما بعد از رفتن به هدف تغییری در خودمان به‌وجود آمد و اخلاقمان نیکوتر شد، موفق بوده‌ایم.

وی در مورد ترویج و تبلیغ فعالیت‌های قرآنی در ماه‌های محرم و صفر، گفت: فعالان قرآنی در ایام محرم و صفر با ایجاد نمایشگاه‌ها و توزیع لوح‌های فشرده قرآنی فعالیت قرآنی خود را افزایش دهند و محور کار هیئات مذهبی در سال‌ جاری توجه به قرآن است.

انتهای پیام

کد N526817

وبگردی