آفتاب
سیاستمدار آلمانی:

مداخله نظامی ترکیه در سوریه وضعیت را بدتر می کند

مداخله نظامی ترکیه در سوریه وضعیت را بدتر می کند

رئیس فراکسیون پارلمانی حزب سوسیال دمکرات آلمان تلاش دولت ترکیه برای گرفتن مجوز مداخله نظامی علیه داعش در سوریه را به زیان وضعیت منطقه دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "رولف مونزنیش" رئیس فراکسیون حزب سوسیال دمکرات آلمان (SPD) در پارلمان این کشور در مورد تلاش "رجب طیب اردوغان" برای گرفتن مجوز اقدام نظامی علیه مواضع داعش در خاک سوریه هشدار داد.

بر این اساس دولت ترکیه با گرفتن مجوز از پارلمان این کشور تنها به دنبال مقابله با تروریست های داعش نبوده بلکه قصد دارد عملیات نظامی علیه شبه نظامیان کرد پ ک ک را تشدید کند. به گفته این سیاستمدار آلمانی چنین اقداماتی می تواند شرایط بحرانی منطقه را بدتر کند.

روز گذشته رئیس جمهوری ترکیه از تلاش دولتش برای تصویب لایحه پیوستن ارتش این کشور به ائتلاف به اصطلاح بین المللی ضدداعش در پارلمان خبر داد. در همین حال دبیرکل جدید پیمان آتلانتیک شمالی اطمینان داده است در صورتی که ترکیه مورد حمله داعش قرار گیرد، از اقدامات این کشور پیشتیبانی کند. 

تلاش ترکیه برای پیوستن به ائتلاف بین المللی علیه تروریست های داعش در حالی است که اتهامات زیادی علیه دولت این کشور در حمایت از این تروریست ها مطرح می شود، با این حال آنکارا این اتهامات را رد کرده است.

کد N526800

وبگردی