آفتاب

سفرای عربستان،امارات وبحرین به زودی به قطر بازمی‌گردند

سفرای عربستان،امارات وبحرین به زودی به قطر بازمی‌گردند

یک مسئول در وزارت خارجه کویت اعلام کرد که سفرای عربستان،امارات وبحرین که در اعتراض به دخالت‌های قطر از این کشور خارج شده بودند به زودی به دوحه بازمی‌گردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از سایت خبری بوابة فیتو، خالد الجار الله معاون وزیر خارجه کویت عنوان داشت که سفرای عربستان، امارات وبحرین به زودی به قطر باز می‌گردند.

وی در ادامه افزود: ما امیدواریم که این سفرا فردا به دوحه بازگردند و این آرزوی هر فردی است که در کشورهای حوزه خلیج(فارس) زندگی می‌کند تا دوستی و هم‌بستگی به این منطقه بازگردد.

الجار الله هم‌چنین تاکید کرد: ما خواستار این مساله هستیم و معتقدیم که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج(فارس) در مسیر درست برای تحقق این خواسته حرکت می‌کنند.

وی در ادامه افزود:ما نمی‌خواهیم زمانی خواصی را برای بازگشت این سفرا تعیین کنیم اما می‌گوییم که این اتفاق در آینده نزدیک صورت می‌گیرد.

روابط میان امارات،عربستان وبحرین با قطر در ماه مارس گذشته شاهد تنشی‌هایی بوده چرا که این کشورها دوحه را به عدم اجرای توافق نامه امضا شده در ریاض در ماه نوامبر متهم کرده و معتقدند که قطر در امور داخلی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس مداخله می‌کند. آنها با فراخواندن سفرای خود از دوحه اعتراض خود را نسبت به این مساله نشان دادند.

انتهای پیام

کد N526558

وبگردی