آفتاب

سازمان ملل: دست‌کم 1119 عراقی در ماه سپتامبر کشته شدند

سازمان ملل: دست‌کم 1119 عراقی در ماه سپتامبر کشته شدند

هیات سازمان ملل در بغداد اعلام کرد، دست‌کم 1119 عراقی در خشونت‌های این کشور در ماه سپتامبر کشته شده‌اند، با این حال رقم واقعی احتمالا بسیار بیشتر است چرا که آمار این سازمان شامل تلفات غیرنظامی مناطق تحت کنترل داعش نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس،‌ هیات سازمان ملل در عراق امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد، 854 غیرنظامی و 265 عضو نیروهای امنیتی عراق کشته‌ شدند و در ماه سپتامبر 1946 عراقی در جریان خشونت‌ها زخمی شدند.

طبق این گزارش، بیشترین تلفات با 352 غیرنظامی متعلق به شهر بغداد است. به گفته سازمان ملل این آمار "قطعا کمتر" از شمار تلفات واقعی است و این آمار شامل کشته‌شدگان در استان الانبار، واقع در غرب عراق و یا سایر مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان نمی‌شود.

آمار کشته‌شدگان در ماه اوت 1420 تن اعلام شد و این آمار در ماه ژوئن 2400 تن بود که بیشترین آمار از آوریل 2005 محسوب می‌شود.

گزارش سازمان ملل در شرایطی منتشر شده است که نیروهای پیشمرگ کرد به همراه نیروهایی از عشایر در عراق توانستند گذرگاه استراتژیک "ربیعه" را که در مرزهای عراق و سوریه قرار دارد، از گروه تروریستی داعش پس بگیرند.

یک منبع سیاسی کرد اعلام کرد که نیروهای پیشمرگ توانستند در درگیری‌هایی که قبل از بامداد امروز (چهارشنبه) آغاز شد، این گذرگاه استراتژیک را که مهمترین گذرگاه برای عبور و مرور است، تحت کنترل خود درآورند.

از سوی دیگر، نیروهای دولت عراق اعلام کردند که نیروهای عراقی پس از درگیری‌ با افراد مسلح داعش حدود 80 درصد از مناطق استان دیالی، واقع در شمال شرق عراق را تحت کنترل خود درآوردند.

انتهای پیام

کد N526223

وبگردی