آفتاب

انعقاد تفاهمنامه همکاری بین بنیاد مستصعفان کشور و استانداری کرمان

انعقاد تفاهمنامه همکاری بین بنیاد مستصعفان کشور و استانداری کرمان

تفاهمنامه سرمایه‌گذاری و مشارکت اقتصادی در حوزه‌های مختلف توسط بنیاد مستضعفان کشور و استانداری کرمان در شهرستان قلعه گنج منعقد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کویر،«علیرضا رزم‌حسینی»، استاندار کرمان در سفر یک روزه به شهرستان قلعه گنج درباره انعقاد تفاهمنامه‌ی همکاری با بنیاد مستضعفان اظهار کرد: در راستای تحقق اهداف توسعه منطقه و ارتقاء بهره‌وری عوامل تولید در سطوح مختلف هم‌چنین رویکرد دولت «تدبیر وامید» در راستای توسعه مناطق غیربرخوردار به عنوان شهرستان نمونه‌ی «اقتصاد مقاومتی» این تفاهمنامه امضا شد.

وی افزود: برطرف کردن محرومیت و توانمندسازی اقتصادی و فرهنگی مردم در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و الگوی اسلامی ایرانی و توسعه از طریق ساز و کارهای قانونی مشارکت بخش خصوصی، توانمندسازی اجتماعی مردم از طریق ایجاد ساز و کارهای فعال بخش خصوصی و مردم منطقه در طرح توسعه و عمران شهرستان از اهداف این تفاهمنامه است.

استاندار کرمان تصریح کرد: تکیه بر قابلیت‌ها و توانمندی‌های بومی و طبیعی منطقه در راستای پویاسازی و درون‌زا کردن اقتصاد شهرستان هدف دیگر این تفاهمنامه است.

براساس این گزارش، «محمد سعیدی‌کیا» رئیس بنیاد مستضعفان کشور نیز در این‌باره اظهار کرد: به دعوت استاندار کرمان به قلعه‌ی گنج آمده‌ایم و تفاهمنامه‌ی همکاری برای استفاده از ظرفیت‌های کشاورزی و توانمندی مردم در «اقتصاد مقاومتی» منعقد شده است.

وی افزود: با اجرا شدن مفاد تفاهمنامه، کار بزرگی در استان کرمان و کشور انجام می‌شود و می‌تواند شهرستان قلعه گنج را به عنوان شهرستان توسعه یافته به کشورعرضه کند.

سعیدی‌کیا تصریح کرد: انگیزه‌ی «رزم‌حسینی» ما را به اینجا کشانده و بنیاد در جایی ورود می‌کند که مردم و مسئولان آن منطقه‌ خواهان توسعه‌یافتگی باشند.

به گزارش ایسنا، استاندار کرمان در سفر به شهرستان قلعه گنج از مزرعه کشت کنجد، پروژه‌ی دامپروری و چند طرح کشاورزی و عمرانی دیگر بازدید کرد.

در این بازدید، سردخانه‌ی 2000 تنی در شهرک صنعتی قلعه‌گنج و مجتمع گاوداری صنعتی 200 رأسی در بخش چاه‌دادخدا افتتاح شدند.

در این سفر نماینده‌ی مردم پنج شهرستان جنوبی کرمان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه قلعه گنج و فرماندار شهرستان حضور داشتند.

انتهای پیام

کد N526157

وبگردی