آفتاب

بازداشت 21 فلسطینی در کرانه باختری/پس از 7 سال غزه‌ای‌ها می‌توانند به قدس بروند

بازداشت 21 فلسطینی در کرانه باختری/پس از 7 سال غزه‌ای‌ها می‌توانند به قدس بروند

نیروهای رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) 21 فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری فلسطین الیوم، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که نیروهای این رژیم صبح امروز 21 فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کردند که شش تن از آنها از منطقه «قراوه بنی حسان» در شمال شهر سلفیت هستند.

به گزارش شاهدان عینی، نیروهای رژیم صهیونیستی با استفاده از 30 خودروی نظامی به بیش از 10 منزل در کرانه باختری یورش برده و تعدادی از فلسطینی‌ها را بازداشت کردند.

در اردوگاه «الفارعه» در شمال شرق نابلس نیروهای رژیم صهیونیستی با ده‌ها جوان فلسطینی درگیر شده و تعدادی از آنها را بازداشت کردند. این نیروها همچنین به اردوگاه «بلاطه» در شرق نابلس و شهرک «قباطیه» در جنوب جنین یورش بردند.

در روستای دیر ابو ضعیف در شرق جنین درگیری‌های زیادی میان جوانان فلسطینی و نیروهای رژیم صهیونیستی رخ داد و این نیروها با گاز اشک‌آور به فلسطینی‌ها یورش بردند.

همچنین ده‌ها شهرک‌نشین تندرو امروز به مسجد الاقصی یورش بردند و برخی از آنها اعمال دینی خود را به جا آوردند.

همچنین یک مسئول عالی رتبه فلسطینی اعلام کرد که مقامات رژیم صهیونیستی برای اولین‌بار از زمان جدایی فتح و حماس در سال 2007 مجوز ورود غزه‌ای‌ها به شهر قدس را صادر کردند و صدها غزه‌ای در مسجدالاقصی نماز خواهند خواند.

براساس این مجوزها 500 غزه‌ای می‌توانند در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه آتی وارد مسجدالاقصی شوند.

اسرائیل از زمان جدایی فتح و حماس به ساکنان غزه اجازه نداده تا برای ادای نماز به مسجدالاقصی بروند.

از سوی دیگر اتحادیه عرب در بیانیه‌ای دولت رژیم صهیونیستی را به در پیش گرفتن سیاست پاکسازی نژادی از بیش از شش دهه علیه فلسطین متهم کرد.

اتحادیه عرب در این بیانیه ضمن محکوم کردن سیاست‌های نژادی رژیم صهیونیستی خواهان تحت پیگرد قرار دادن اسرائیلی‌ها به دلیل سیاست‌های‌شان علیه فلسطینی‌ها شد.

انتهای پیام

کد N525558

وبگردی