آفتاب

تاکید کامرون بر وجود مشکلات در مبارزه با تروریسم

تاکید کامرون بر وجود مشکلات در مبارزه با تروریسم

نخست‌وزیر انگلیس با تاکید بر مشکلاتی که دولتش در مواجهه با تندروها روبروست، گفت راه گریزهایی وجود دارد که اجازه می‌دهد برخی افراط‌گرایان همچنان ناشناخته باقی بمانند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیسی در مصاحبه با شبکه خبری بی بی سی گفت: زمانی که ما اعلام می‌کنیم هنگامی که شما مستقیماً از خشونت حمایت کنید، تحت پیگرد قرار می‌گیرد، در واقع یک راه فرار را ایجاد کرده‌ایم چرا که در آن زمان برخی از افراط‌گرایان می‌دانند که چطور فعالیت کنند که پایشان از خطوط قرمز خارج نشود.

وی افزود: اینها کسانی هستند که ذهن جوانان را افراطی می‌کنند و کاری می‌کنند که آن‌ها به عراق و سوریه بروند تا در این کشتار هولناک شرکت کنند. این افراط‌گرایان ذهن جوانان را مسموم می‌کنند و آنها را ترغیب می‌کنند تا به مناطق جنگی بروند.

روزنامه‌ انگلیسی ایندیپندنت اوایل ماه جاری میلادی گزارش داد که بیش از 500 شهروند انگلیس احتمالاض به عنوان «ترورسیت» به سوریه سفر کرده‌اند و 20 تن از آنان در آنجا کشته شده‌اند.

در حالی که انگلیس محدودیت‌هایی را برای بازگشت شبه نظامیان به این کشور تدوین کرده است، همچنان در حال مقابله با واعظانی است که جوانان را به اقدامات مرتبط با تروریسم ترغیب می‌کنند.

در 25 سپتامبر پلیس انگلیس انجم چودری 47 ساله را که یک واعظ رادیکال است و زمانی ریاست گروه ممنوعه المهاجرون را بر عهده داشت، در لندن بازداشت شد؛ اتهام وی «ترغیب جوانان به تروریسم» بود.

نخست وزیر دولت ائتلافی انگلیس معتقد است که جنگ با شبه‌نظامیان با هدف نجات یک نسل صورت می‌گیرد.

وی گفت که این شبه نظامیان هم‌اکنون از نیجریه، یمن و افغانستان می‌آیند و جوانان در دانشگاه‌ها و زندان‌ها افراطی می‌شوند.

انتهای پیام

کد N525537

وبگردی