آفتاب
نماینده رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر دار وزارت بهداشت:

کنترل بیماری‌های منتقله از آب، نیازمند تعامل بین دستگاهی است

کنترل بیماری‌های منتقله از آب، نیازمند تعامل بین دستگاهی است

نماینده رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر‌دار وزارت بهداشت خواستار تعامل بین دستگاهی برای کنترل بیماری های واگیردار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه همدان، دکتر محمود سروش در همایش ملی مدیران کنترل کیفیت آب و فاضلاب کشور در همدان، روند کنترل بیماری وبا در کشور را ارزشمند دانست و گفت: موضوع بیماری‌های منتقله از آب در حوزه کنترل بیماری‌های واگیردار بسیار مورد توجه بوده و پیشرفت در این حوزه مستلزم تعامل بین دستگاه‌های مرتبط است.

وی اظهار کرد: راهنمای کشوری نظام مراقبت بیماری‌ های منتقله از غذا در سال 85 توسط معاونت سلامت ابلاغ شد و پنج بیماری در مرحله اول این برنامه مورد توجه ویژه قرار گرفت.

نماینده رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر‌دار وزارت بهداشت گفت: تعداد طغیان‌های آب و غذا از سال 86 تا 92 نشان دهنده این است که در خصوص طغیان بیماری‌ های منتقله از آب و غذا حساسیت فراوانی وجود دارد.

به گفته وی، طبق آخرین اطلاعات سال گذشته 58 درصد طغیان‌ها منتقله از غذا، 11 درصد منتقله از آب، 11 درصد منتقله از آب و غذا و 20 درصد طغیان‌ها بر اثر عوامل ناشناخته گزارش شده است.

سروش با قدردانی از اقدامات شرکت آب و فاضلاب برای رفع مشکل آبرسانی استاندارد در مناطق محروم ازجمله سیستان و بلوچستان، انتظارات مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر‌دار وزارت بهداشت را شامل ایجاد شرایط مناسب برای جلوگیری از بروز بیماری‌های منتقله از آب، رفع مواردکنترلی، توجه به نوپدیدی بیماری نورواک در کشور، استفاده از امکانات آزمایشگاهی شرکت آب و فاضلاب و هماهنگی با مراکز بهداشت برای جلوگیری از تشویش افکار عمومی دانست.

انتهای پیام

کد N525308

وبگردی