آفتاب

فلسطینی‌ها تشکیل ائتلافی جهانی برای پایان اشغالگری را خواستار شدند

فلسطینی‌ها تشکیل ائتلافی جهانی برای پایان اشغالگری را خواستار شدند

احزاب سیاسی مختلف فلسطین با تهیه لیستی از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی، مجامع بین‌المللی را به تشکیل یک ائتلاف جهانی برای پایان بخشیدن به اشغالگری رژیم صهیونیستی دعوت کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری الجزیره، محمد شتید، وزیر شورای اقتصادی، توسعه و آبادانی فلسطین گفت: تمامی گروه‌های فلسطینی، یک لیست از جنایات رژیم صهیونیستی در حمله اخیرش به غزه تهیه کرده و به تاسیس یک جبهه بین‌المللی برای پایان بخشیدن به اشغالگری رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین دعوت کردند.

شتید در کنفرانسی که در پایتخت تونس با موضوع "روند پرونده فلسطین" برگزار شد، گفت: رویکرد سیاسی فلسطینی‌ها در حال حاضر تشکیل یک ائتلاف بین‌المللی برای پایان بخشیدن به اشغالگری رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: در حال حاضر اقدامات تکمیلی برای طرح محمود عباس در سازمان ملل در حال انجام است.

وزیر شورای اقتصادی توسعه و آبادانی فلسطین ادامه داد: از آنجایی که رژیم صهیونیستی در فضای سیاسی شکست می‌خورد تمایلی هم به پیشرفت در این زمینه ندارد و می‌خواهد فلسطینی‌ها را به درگیری بکشاند.

وی گفت: تحقیقی که شورای اقتصادی توسعه و آبادانی فلسطین تهیه کرده، هزینه لازم برای بازسازی غزه را در حدود 8/7 میلیارد دلار تخمین زده است. فلسطینی‌ها به کمک‌های سخاوتمندانه بین المللی در کنفرانس کمک‌کنندگان که قرار است به زودی تشکیل شود، امیدوارند تا از این طریق نیازهای غزه برای بازسازی آن و بازگشت زندگی به حالت عادی خود در این منطقه برآورده شود.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز جمعه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: رهبری فلسطین تلاش می‌کند از سوی شورای امنیت قطعنامه‌ای را برای تعیین سقف زمانی برای پایان اشغال‌گری اسرائیل و برپایی دولت فلسطین در تمامی سرزمین‌های اشغال سال 1967 دریافت کند.

محمود الزهار، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) گفت: فلسطینی‌ها در برابر مرحله جدیدی از توافق ملی بر پایه حمایت از برنامه‌های مقاومت هستند. این یکی از مسئولیت‌های دولت وفاق ملی فلسطین است.

این عضو دفتر سیاسی حماس در جشنی برای بزرگداشت خانواده‌های شهدای پلیس فلسطین در جنگ اخیر، گفت: هیچ‌کس نمی‌تواند برنامه‌های مقاومت در حمایت از حقوق مردم فلسطین را رها کند.

جنبش حماس و جنبش فتح روز پنجشنبه گذشته در قاهره بر اجرای تمامی بندهای توافق‌نامه آشتی که در آوریل گذشته به امضا رسیده بود، توافق کردند.

انتهای پیام

کد N525222

وبگردی