آفتاب

نماینده کهگیلویه: بهتر بود رئیس جمهور با نخست وزیر انگلیس دیدار نمی‌کرد

نماینده کهگیلویه: بهتر بود رئیس جمهور با نخست وزیر انگلیس دیدار نمی‌کرد

نماینده‌ی مردم کهگیلویه گفت: با توجه به شیطنت‌ها و خباثت‌های آمریکا و انگلیس جا داشت رئیس جمهور بعد از مکالمه سال قبل و تبعات آن دیدار امسال با نخست وزیر انگلیس را انجام نمی‌داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) علی محمد بزرگواری در نطق میان دستور امروز (چهارشنبه) مجلس گفت: از ایستادگی رئیس جمهور بر مواضع به حق نظام که از تریبون سازمان ملل قرائت شد تشکر می‌کنم.

این عضو کمیسیون کشاورزی خطاب به دستگاه دیپلماسی کشور پیشنهاد کرد: به جاست دستگاه دیپلماسی کشور به داشته‌های داخلی اکتفا کند و پشتوانه‌ی مردمی را فراموش نکند. همچنین در مجموعه‌ی مذاکرات از ارزش‌های انقلاب و خون شهدا باید دفاع جانانه شود. رمز موفقیت ملت ایران طی 35 سال گذشته تبعیت محض از ولایت فقیه بوده است. انتظار می‌رود مسئولان دولت یازدهم بیش از پیش در راستای سیاست‌های مقام معظم رهبری حرکت کنند.

وی در ادامه نطق خود را به طرح پرسش‌هایی از مسئولان اجرایی اختصاص داد و افزود: آیا شایسته است در استانی که سرشار از معادن، جنگل‌ها و ذخایر نفت و گاز است حتی یک کارخانه هم وجود نداشته باشد و پروژه پتروشیمی استان پس از سالها همچنان در دست احداث باقی مانده باشد؟ فارغ‌التحصیلان بیکار استان نرخی بین 25 تا 39 درصد را به خود اختصاص دادند، آیا نباید از ظرفیت‌های استان برای اشتغال این جوانان بهره برد؟

بزرگواری ادامه داد: آیا سزاوار است در استانی که در 10.2 دهم آبریز کشور را در اختیار دارد بیش از 50 هزار هکتار زمین مستعد آن لم‌یزرع بماند و مردم از سدهای استان حقابه کشاورزی نداشته باشند؟ آیا این ظلم نیست؟

این نماینده اصولگرای مجلس ادامه داد:‌ آیا درست است در استانی که 20 درصد نفت و گاز کشور را تامین می‌کند بخش وسیعی از مردم آن فاقد نعمت گاز باشند و مردم برای گرم کردن خودشان به قطع درختان بلوط پناه ببرند؟ آیا پس از 35 سال از انقلاب شایسته است حداکثر 35 درصد زیرساخت‌های جاده‌ای استان قابل استفاده باشد و 65 درصد جاده‌ها و روستاهای استان فاقد جاده‌های مناسب باشند و حتی در کل استان یک آزادراه وجود نداشته باشد؟

این عضو کمیسیون کشاورزی افزود، آیا شایسته ایست با این همه سرزمین بایر و مستعد برای کشت اقلام کشاورزی به ویژه 50 هزار هکتار زمین برای باغداری و هزاران چشمه و فراهم بودن زمینه اشتغال باز شاهد بی‌تدبیری بخش کشاورزی و بیکاری مردم استان باشیم؟

بزرگواری تصریح کرد: آیا شایسته است با دارا بودن طبیعت چهار فصل در استان نام هیچ یک از شهرستان‌های استان در لیست شهرهای گردشگری کشور ثبت نباشد و هیچ بودجه‌ای برای توسعه گردشگری استان اختصاص نیابد؟

وی در پایان نطقش چنین نتیجه گیری کرد که مدیران مرکزنشین به خود زحمت نمی‌دهند از ظرفیت استان‌های کهگیلویه و بویر احمد بازدید کرده و زمینه‌های رشد استان در بخش‌های مختلف را به وجود آورد.

انتهای پیام

کد N525110

وبگردی