آفتاب

دفن اموات در آرامستان های متروکه و متبرکه پایتخت

دفن اموات در آرامستان های متروکه و متبرکه پایتخت

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه 140 آرمستان متروکه و متبرکه در پایتخت وجود دارد گفت: مطالعات لازم برای امکان سنجی دفن اموات در این مکان ها در دستور کار است و بررسی و مکان یابی برای احداث آرمستان جدید پایتخت ادامه دارد.

مجتبی عبدالهی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب  بیان کرد:140 آرامستان متروکه و متبرکه در تهران وجود دارد که از این تعداد 60 آرامستان به طور کامل تغییرات اساسی داشته و بررسی و مطالعات 80 آرامستان در دستور کار است تا مشخص شود که کدام یک از این آرامستان های متروکه و متبرکه امکان دفن اموات را دارند.

وی با بیان اینکه مطالعات در این خصوص هنوز کامل نشده و بلافاصله پس از تکمیل بررسی ها و تایید آن ، نسبت به اطلاع رسانی در این خصوص اقدام می شود گفت: در حال حاضر مشکلی برای دفن اموات در بهشت زهرا وجود ندارد و ظرفیت بهشت زهرا در فاز 3 و باقی مانده فازهای 1 و 2 تا سال 97 جوابگوی دفن اموات هست.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه آرمستان های متروکه و متبرکه در نقاط مختلف شهر تهران وجود دارند گفت: این آرامستان در کل مناطق تهران توزیع شده امد و اکنون مطالعات در سطح تمام مناطق مانند منطقه های 1،4،5 و 12  در حال انجام است.

وی افزود: اگرچه دفن در اماکن متبرکه مانند امام زاده ها نمی تواند ظرفیت زیادی را به برای دفن اموات در شهر ایجاد کند اما به دنبال آن هستیم که در صورت امکان بتوانیم با تملک املاک اطراف تاحدی ظرفیت دفن در این اماکن را افزایش دهیم.

عبدالهی با تاکید براینکه در مکان یابی مکان جدید آرامستان پایتخت باید موضوعات مختلفی مد نظر قرار گیرد و از ابعاد مختلف این موضوع بررسی شود گفت: ما به دنبال مکانی هستیم که بتوانند مانند بهشت زهرا حداقل برای 30 تا 40 سال جوابگوی دفن اموات باشد و عجله در تعیین و مکان یابی این نقطه کار درستی نیست جون باید موضوع احداث آرامستان جدید از همه ابعاد مورد بررسی و تایید قرار گیرد.

 

کد N524877

وبگردی