آفتاب

گزارش آلیا از مصوبات ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی معابر

گزارش آلیا از مصوبات ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی معابر

رییس فراکسیون حمایت حقوق معلولان و پیشگیری از معلولیت‌ها به تشریح مصوبات ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی معابر پرداخت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فاطمه آلیا در جمع خبرنگاران پارلمانی با اشاره به مصوبات مردادماه معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور، گفت: در این جلسه بر تنظیم بودجه دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی توسط نظارت راهبردی رئیس جمهور جهت تخصیص اعتبارات لازم برای مناسب سازی معابر تأکید شد.

وی گفت: همچنین قرار بر ارائه گزارش عملکرد و برنامه‌های عملیاتی پیشنهادی یکساله به همراه پیشنهادات دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد در خصوص اقدامات مناسب سازی شد.

به گفته نماینده مردم تهران، گزارش جامع نمایندگان وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی، صداوسیما و بنیاد شهید و امور ایثارگران شامل عملکرد و برنامه‌های اجرایی در این خصوص و تهیه و پخش برنامه‌های صوتی و تصویری و مطبوعاتی پیرامون مبحث مناسب سازی توسط سازمان صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری سایر دستگاه‌های عضو ستاد و ارائه گزارش سازمان بهزیستی در این جلسه ارایه و مورد تاکید قرار گرفت.

رئیس فراکسیون حمایت از حقوق معلولان افزود: در این جلسه همچنین بر حضور دستگاه‌های ذیربط در جشنواره شهید رجایی به منظور تحقق اهداف و برنامه‌های مربوط به مناسب سازی توسط کارگروهی متشکل از نمایندگان وزارت کشور و سازمان بهزیستی تأکید شد. همچنین قرار بر ابلاغ تصمیمات و سیاست‌های ستاد و پاسخگویی استانداران و دستگاه‌های اجرایی در این خصوص شد.

آلیا ادامه داد: علاوه بر آن، بر تشکیل کارگروههای نظارت و ارزیابی عملکرد اقدام و گزارش‌های منظم از عملکرد جاری استان‌ها در زمینه مناسب سازی تأکید شد.

وی از برگزاری همایش ملی مناسب سازی با مشارکت انجمن‌ها و تشکل‌های غیردولتی تا پاین سال جای خبر داد و افزود: معرفی نیروی انسانی واجد شرایط جهت شرایط گذراندن تک پودمان مناسب سازی در موسسه علمی کاربردی بهزیستی به منظور ارتقای سطح دانش تخصصی کارشناسان فنی و مهندسی از دیگر مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام

کد N523949

وبگردی