آفتاب

واشنگتن حمله موشکی به سفارت خود در صنعا را تکذیب کرد

واشنگتن حمله موشکی به سفارت خود در صنعا را تکذیب کرد

وزارت امور خارجه آمریکا، حمله موشکی به سفارت خود در شهر صنعا یمن را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از سایت المحیط، وزارت امور خارجه آمریکا گزارش‌های خبری را که حاکی از حمله موشکی به سفارت آمریکا در صنعاست، تکذیب کرد.

جنیفر ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک گفت‌وگوی کوتاه خبری گفت: تمامی گزارش‌ها و اخبار شبکه‌های اجتماعی مبنی بر اینکه سفارت ما در صنعا هدف قرار گرفته، جعلی و دروغین است.

روز شنبه گذشته گزارش شد یک موشک در نزدیکی سفارت آمریکا منفجر شد. رسانه‌ها اعلام کردند که عاملان این عملیات اعضای وابسته به القاعده در شبه جزیره عربی هستند.

ساکی گفت: اطلاعاتی مبنی بر اینکه سفارت آمریکا در این عملیات زده شده باشد، وجود ندارد. مسوولان یمن هم همچنان درباره این موضوع در حال تحقیق هستند.

سفارت آمریکا روز پنجشنبه گذشته در حکمی دستور کاهش موقت دیپلمات‌های خود در یمن را صادر کرد. آمریکا در این حکم از شهروندان خود نیز خواست از سفر به صنعا پایتخت یمن و یا اقامت در آنجا خودداری کنند.

به دنبال دخالت‌های کشورهای همسایه و غربی‌ها در دولت یمن و مشکلات اقتصادی و اجتماعی عدیده‌ای که این کشور با آن روبه‌رو بود،‌ حوثی‌ها اعتراضات مسالمت آمیز خود را علیه دولت آغاز کردند و با ادامه تظاهرات، صنعا، پایتخت این کشور تحت کنترل گروه انصارالله وابسته به حوثی‌ها درآمد و دولت عبد ربه منصورهادی، رییس جمهوری یمن با حضور جمال بن عمر، فرستاده سازمان ملل به یمن و نمایندگان حوثی‌ها و برخی چهره‌های سیاسی یمن، توافقنامه‌ای را با حوثی‌ها به امضا رساند که از مهم‌ترین بندهای این توافقنامه تشکیل حکومت شایسته‌سالار تا یک ماه، تعیین مشاوری برای رییس جمهور از میان حوثی‌ها و یک نفر دیگر از حرکت‌های مسالمت‌آمیز جنوب و همچنین کاهش قیمت مشتقات نفتی است.

انتهای پیام

کد N523708

وبگردی