آفتاب

استقبال شورای امنیت از روی کار آمدن دولت جدید افغانستان

استقبال شورای امنیت از روی کار آمدن دولت جدید افغانستان

شورای امنیت سازمان ملل از مراسم سوگند اشرف غنی احمدزی به عنوان رییس‌جمهوری جدید افغانستان استقبال کرد و آن را نخستین انتقال صلح‌آمیز قدرت در این کشور دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، اعضای شورای امنیت سازمان ملل بر اهمیت شرکت و همکاری تمامی احزاب افغانستان در چهارچوب دولت وحدت ملی جدید این کشور برای دستیابی به آینده‌ای روشن، صلح‌آمیز و متحد تاکید کردند.

در بیانیه‌ای که توسط اعضای شورای سازمان ملل منتشر شد، 15 کشور عضو شورای امنیت از دولت جدید کابل خواستند تا به صورت موثر مسائلی را که این کشور با آن مواجه است از جمله امنیت، حکومتداری خوب، حقوق بشر، دموکراسی و مقابله با تروریسم، فساد و قاچاق مواد مخدر و همچنین احیای وضعیت اقتصادی افغانستان مورد بررسی قرار دهد.

در ادامه این بیانیه آمده است: اعضای شورای امنیت سازمان ملل بر محکومیت خود بر انجام اقدامات تروریستی و خشونت‌بار توسط طالبان و القاعده به همراه سایر گروه‌های تروریستی و افراطی تاکید کرده و گفتند که اقدامات این گروه‌ها با هدف بی‌ثبات کردن اوضاع در این کشور است و دولت افغانستان نباید به این تروریست‌ها اجازه دهد تا صلح، دموکراسی و ثبات را متزلزل کنند. بنابراین کشورهای عضو این شورا از مردم و دولت افغانستان حمایت کرده و جامعه بین‌الملل نیز وظیفه خود می‌داند تا از این کشور حمایت کند.

انتهای پیام

کد N523101

وبگردی