آفتاب

دیدار اوباما و مودی با تاکید بر تقویت روابط استراتژیک

دیدار اوباما و مودی با تاکید بر تقویت روابط استراتژیک

رییس‌جمهوری آمریکا و نخست‌وزیر هند متعهد شدند تا به تعمیق و گسترش همکاری‌های استراتژیک میان دو کشور پرداخته و مدلی را برای همه جهان ایجاد کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، در بیانیه مشترک باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا و نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند آمده است که طرفین به دنبال همکاری مشترک نه تنها برای منفعت دو ملت بلکه برای تمام جهان هستند.

رهبران هند و آمریکا همچنین اعلام کردند که دهلی‌نو و واشنگتن قصد دارند تا در زمینه مقابله با تروریسم و امنیت و حمایت از قوانین مبنی بر احکام جهانی همکاری بیشتری داشته باشند که از جمله آن می‌توان به مسوولیت‌پذیری چندجانبه و بیشتر اشاره کرد.

اوباما و مودی همچنین متعهد شدند تا با یکدیگر در زمینه مقابله با تهدید ناشی از تغییرات آب و هوا همکاری کرده و با آلودگی زیست محیطی مقابله کنند.

در این بیانیه آمده است: باراک اوباما و نارندرا مودی متعهد شدند تا درباره داشتن روابطی دوجانبه در قرن بیست‌ویکم همکاری بیشتری داشته باشند و مدلی را برای همه جهان ایجاد کنند. طرفین همچنین اعلام کردند که آمریکا و هند به دنبال تضمین رشد اقتصادی برای بهبود شرایط زندگی تمام مردم جهان هستند و بر اهمیت بازارهای باز تاکید کردند.

انتهای پیام

کد N523071

وبگردی