آفتاب
بوگدانف:

هماهنگی با دمشق و بغداد برای جنگ ضد داعش ضروری است

هماهنگی با دمشق و بغداد برای جنگ  ضد داعش ضروری است

معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به تهدید داعش و تروریسم برای امنیت جهانی بر ضرورت هماهنگی با دمشق بغداد برای مبارزه با داعش تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه روسیا الیوم، میخائیل بوگدانف معاون وزیر خارجه روسیه گفت: اقدام یکپارچه علیه داعش ضروری است زیرا گروهک داعش و خطر کلی تروریسم در خاورمیانه خطری برای همه دنیا و جامعه بین المللی است.ما باید با همه شرکای خود و قبل از هر که با کشورهای این منطقه به ویژه دولتهای عراق و سوریه هماهنگ باشیم.

وی افزود: اتباع هفتاد یا هشتاد نفر می جنگند و این افراد پس از کسب تجربه به کشورهای  خود بازمی گردند و تهدید برای امنیت ملی کشورهای متبوع خود هستند به ویژه که آنها گذرنامه هایی دارند که آزادی حمل و نقل بدون بازرسی اضافی را می دهد که این خطرناک است.

بوگدانف درباره واکنش روسیه به اقدام زمینی آمریکا و همپیمانانش علیه داعش گفت: این سئوالی سختی است و مربوط به دوره حمله زمینی و طرفهایی که در آن مشارکت می کنند و اهدافی که هدف قرار داده می شود بستگی دارد.

وی بیان کرد: حل همه مشکلات در چارچوب شورای امنیت و منشور ملل متحد وجود دارد و هر اقدام زمینی در این راستا و هماهنگی با کشورهای منطقه باشد.

کد N522885

وبگردی