آفتاب
پاپی زاده در گفتگو با مهر:

ضعف نظارت بانک مرکزی بر سیستم پولی در نوسانات ارز رانت عظیمی ایجاد کرد/ عدم همکاری بانک مرکزی با تیم تحقیق

ضعف نظارت بانک مرکزی بر سیستم پولی در نوسانات ارز رانت عظیمی ایجاد کرد/ عدم همکاری بانک مرکزی با تیم تحقیق

عضو هیات تحقیق و تفحص از واردات کالاهای استراتژیک با انتقاد از عدم همکاری بانک مرکزی با تیم تحقیق گفت: ضعف نظارت بانک مرکزی بر سیستم پولی کشور در ایام نوسانات ابزار ارز موجب ایجاد رانت‌های عظیمی در اقتصاد کشور شده که بسیار خطرناک است.

عباس پاپی زاده در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر با اشاره به تصویب گزارش تحقیق و تفحص از واردات کالا های استراتژیک گفت: متاسفانه برخی از دستگاه‌ها که باید طبق قانون با ارائه گزارشات خود در تنظیم گزارش دقیق تحقیق و تفحص با ما همکاری می‌کردند عملا از قرار دادن اطلاعات مورد نیاز به ما خودداری کردند.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هیات تحقیق از بانک مرکزی درخواست کرد که میزان ارزی را که برای واردات کالاهای اساسی از جمله گندم، برنج، روغن، گوشت و نهاده های کشاورزی و دامی اختصاص داده شده است به صورت گزارش به کارگروه ارائه کند که بانک مرکزی همکاری نکرد.

وی تاکید کرد: کارگروه تحقیق و تفحص مجلس باید بداند که ارز مرجع برای واردات در اختیار چه افراد و شرکت هایی قرار گرفته است، این افراد و شرکت‌ها قرار بوده با ارز مرجع کالاها را وارد کرده و به نرخ همان ارز به فروش برسانند اما متاسفانه با عدم نظارت دقیق بانک مرکزی این امر محقق نشده است.

عضو هیات تحقیق و تفحص گفت: گاهی ارز مورد نظر به واردات کالاهای اساسی اختصاص نیافته و با استفاده از این ارز کالاهای دیگری وارد شده‌اند. در تخلفاتی نیز کالاهایی که با ارز مرجع وارد شدند با ارز آزاد به فروش رساندند.

پاپی زاده تصریح کرد: ضعف نظارت بانک مرکزی بر سیستم پولی کشور در ایام نوسانات ابزار ارز موجب ایجاد رانت های عظیمی در اقتصاد کشور شده و می شود که بسیار خطرناک است.

کد N522597

وبگردی