آفتاب

"داعش روزانه 6 میلیون دلار در عراق و سوریه درآمد دارد"

"داعش روزانه 6 میلیون دلار در عراق و سوریه درآمد دارد"

در حالی که جهان خود را برای مقابله با تروریسم و داعش در عراق و سوریه آماده می‌کند، مرکز اطلاعات اقلیم کردستان عراق از درآمد روزانه 6 میلیون دلاری این گروه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه "النهار" چاپ لبنان، در حالی که جامعه بین‌المللی برای مقابله با داعش و نابودی آن آماده می‌شود گزارش‌های امنیتی حاکی از این است که این گروه تروریستی از فروش نفت و اخذ مالیات از ساکنان مناطق تحت کنترل خود در سوریه و عراق روزانه شش میلیون دلار درآمد دارد.

مسرور بارزانی، رئیس دستگاه اطلاعات اقلیم کردستان عراق گفت: داعش در جریان مقابله با ارتش سوریه و عراق، سلاح بسیاری به دست آورد. این درحالی است که من معتقدم همه سعی دارند توان نیروهای داعش را کم جلوه دهند. به ویژه اینکه این گروه تروریستی سلاح‌ و مهمات بسیاری را با کنترل ارتش سوریه و عراق به دست آورده است.

بارزانی افزود: تقریبا نزدیک به 40 هزار عضو داعش مسلح هستند و در سوریه و عراق می‌جنگند.

مدیر مرکز اطلاعات اقلیم کردستان عراق گفت: گروه تروریستی داعش هنوز هم روزانه پول زیادی جمع آوری می‌کند. این گروه تروریستی در حال حاضر با فروش نفت و گندم جمع آوری مالیات روزانه شش میلیون دلار درآمد دارد و همچنان کمک‌های مالی هم دریافت می‌کند.

انتهای پیام

کد N522383

وبگردی