آفتاب
در دیدار با عمار حکیم؛

العبادی: نیازی به نیروهای خارجی در خاک عراق نداریم/ بزودی وزیران امنیتی تعیین می‌شوند

العبادی: نیازی به نیروهای خارجی در خاک عراق نداریم/ بزودی وزیران امنیتی تعیین می‌شوند

نخست وزیر عراق با بیان اینکه بغداد نیازی به حضور نیروهای بین‌المللی در خاک خود ندارد، گفت: حملات هوایی علیه داعش در دوره اخیر 20 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق تاکید کرد: مسئولیت حمایت از شهروندان صرف نظر از طایفه یا مذاهب آن‌ها برعهده همه ماست و من متعهد می‌شوم که از هر سرباز و شهروند عراقی دفاع کنم و هیچ گاه اجازه نمی‌دهم که به غیرنظامیان حمله شود یا بمباران شوند.

وی افزود: کشورهای عضو ائتلاف بین‌المللی مقابله با داعش طی نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک تاکید کردند که به حاکمیت عراق احترام می‌گذارند و ما از عدم اعزام نیروهای زمینی به عراق نیز اطمینان حاصل کردیم.

العبادی خاطرنشان کرد: عراق نیازی به نیروهای بین‌المللی در خاک خود ندارد چرا که تعداد زیادی سرباز و نیرو دارد که قادر به از بین بردن گروه‌های تروریستی هستند. نیروهای عراقی تنها به حمایت هوایی از سوی ائتلاف بین‌المللی و همچنین حمایت لجستیکی و سلاح و تجهیزات جنگی نیاز دارند.

نخست وزیر عراق تاکید کرد: دولت به تعیین نامزدهای وزرای امنیتی نزدیک شده و بزودی این مساله حل خواهد شد و گفت‌وگوهایی با سلیم جبوری، رئیس پارلمان عراق برای برگزاری نشستی جهت تعیین وزرای دفاع و کشور صورت گرفته است.

العبادی اظهار داشت: حمایت بین‌المللی روز به روز افزایش می‌یابد چرا که عراق به نیابت از جهان با داعش می‌جنگد و حملات هوایی علیه داعش طی دوره‌ی اخیر 20 درصد افزایش یافته است اما داعش همچنان به جنگ روانی می‌پردازد.

وی از تمامی گروه‌های سیاسی و سران سه قوه در عراق خواست تا برای موفقیت برنامه دولت با هم همکاری کنند.

انتهای پیام

کد N522379

وبگردی