آفتاب

مقدمه‌چینی فلسطینی‌ها برای "کمپین دیپلماتیک" علیه اسرائیل

مقدمه‌چینی فلسطینی‌ها برای "کمپین دیپلماتیک" علیه اسرائیل

یک رهبر جنبش فتح اعلام کرد، در صورتی که طرح پیشنهادی فلسطین برای تعیین جدول زمانی مذاکرات از سوی آمریکا وتو شود، علیه اسرائیل وارد جنگی دیپلماتیک خواهند شد و شکایات خود را به دادگاه کیفری بین‌المللی ارائه خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری «روسیا الیوم»، پس از اینکه آمریکا، فلسطین را تلویحاً به احتمال استفاده از حق وتوی خود در رد پیش‌نویس قطعنامه‌ای که فلسطینی‌ها قصد دارند در شورای امنیت مطرح کنند، تهدید کرد نبیل شعث، یکی از رهبران فتح گفت که فلسطینی‌ها در صورت رد این پیش‌نویس مستقیماً تحریم رژیم صهیونیستی در تمامی زمینه‌ها در سطح جهانی را دنبال خواهند کرد و شکایات خود را به دادگاه کیفری بین‌المللی ارائه خواهند داد.

در این پیش‌نویس به اجرای گفت‌و‌گوهای صلح‌ به عنوان محور یک جدول زمانی برای پایان اشغالگری اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی پرداخته شده است.

این رهبر جنبش فتح با اشاره به اینکه پیش‌نویس قطعنامه آخرین فرصت برای برقراری صلح از طریق مذاکره خواهد بود، تاکید کرد که فلسطین بازگشت به مذاکرات به شکل قبل و با نظارت آمریکا را نخواهد پذیرفت.

وی درباره علت مخالفت واشنگتن با جدول زمانی مورد تایید ایران و یوگسلاوی سوال کرد.

این رهبر جنبش فتح خواستار پاسخ واشنگتن برای نپذیرفتن جدول زمانی پیشنهادی فلسطین شد.

شعث با اشاره به اینکه با به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین از سوی فرانسه و انگلیس، دیگر کشورهای اروپایی هم فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت، این به رسمیت شناختن‌ها را جنگ سیاسی کشورهای اروپایی علیه آمریکا دانست.

انتهای پیام

کد N521764

وبگردی