آفتاب
از سوی سخنگوی فراکسیون گردشگری؛

واکنش به برخی اظهارات درباره اینکه نباید به گردشگران خارجی سخت گرفت

واکنش به برخی اظهارات درباره اینکه نباید به گردشگران خارجی سخت گرفت

سخنگوی فراکسیون تاریخ و توسعه گردشگری در واکنش به سخنان یک نماینده مبنی براینکه نباید به گردشگران خارجی سخت بگیریم گفت: برخی از هول حلیم به دیگ افتادند.

غلامحسين شيري علي آبادي، سخنگوي فراکسيون تاريخ و توسعه گردشگري مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، با اعلام خبر برگزاری نشست مشترک فراکسیون مطبوعش با رئیس سازمان گردشگری گفت: این جلسه فردا سه شنبه با هدف توسعه گردشگری و بررسی مشکلات این بخش برگزار خواهد شد.

وی افزود: تلاش می‌کنیم با پیشنهاداتی که در این جلسه ارائه خواهیم کرد و نیز با همکاری دولت، کشورمان را به عنوان یک قطب گردشگری در جهان معرفی کنیم، کشور ما این قابلیت را دارد که در زمینه‌های مختلف جذب توریسم از جمله توریسم درمانی، گردشگری طبیعی، تاریخی و ... به رونق گردشگری دست یابد.

نماينده هشترود و چاراويمان در واکنش به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه نباید به گردشگرانی که وارد کشور می شوند سخت گرفت، گفت: این حرف برخی از کسانی است که از هول حلیم به دیگ افتادند، اگر ما کشورمان را با آداب و رسوم درست به جهان و گردشگرانی که وارد کشور می‌شوند معرفی کنیم، کسی که علاقمند به دیدن زیبایی‌ها و آثار تاریخی باشد و یا برای درمان در برخی زمینه‌ها وارد کشورمان شود، بدون شک با فرهنگ ما تعارض پیدا نمی کند.

شیری در خاتمه گفت: وقتی مهمانان خارجی فرهنگ ما را ببینند از آن تبعیت می‌کنند، اما وقتی گردشگر خارجی در کشور پوشش نامناسب شهروندان کشورمان را ببیند، نمی توان برای او حدود فرهنگی در کشور تعیین کرد.

 

کد N521741

وبگردی