آفتاب
سردار جزایری:

تهاجم اقتصادی و فرهنگی در اوج قرار دارد/ ایجاد قرارگاه‌های فرهنگی برای مقابله با هجمه‌ها

تهاجم اقتصادی و فرهنگی در اوج قرار دارد/ ایجاد قرارگاه‌های فرهنگی برای مقابله با هجمه‌ها

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه ابعاد دشمنی علیه جمهوری اسلامی گسترده شده است، گفت: هم اکنون جمهوری اسلامی در اوج هجمه‌های اقتصادی و فرهنگی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مسعود جزایری معاون ستادکل نیروهای مسلح امروز صبح در همایش یاد یاران که در مجتمع آموزشی 13 آبان برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: در سال 57 پدیده‌ای جدید و کلامی نو به جهان ارائه شد که اصلی‌ترین این پیام حکومت به نام الله در عصر مادیت بود.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین مشکل و چالش دنیای استکبار از همان لحظه آغاز شد، افزود: این پدیده یعنی انقلاب اسلامی از سوی آنها تحمل نشد و دنیا و صف استکبار در مقابل آن ایستاد و بنای برخورد را با آن گذاشت و کار به حدی رسید که اقدام نظامی انجام شد.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به سخنان برژینسکی مشاور امنیت ملی وقت آن زمان گفت: مشاور وقت امنیت ملی کارتر اعلام کرد که آمریکا باید تقویت دولت‌هایی را که بتوانند اقدام نظامی علیه انقلاب ایران داشته باشد را در دستور کار قرار دهد که بدین وسیله جنگ آغاز و هشت سال به طول انجامید.

سردار جزایری با بیان اینکه دشمنان جمهوری اسلامی و در راس آنها آمریکا و اسرائیل کمک‌های مالی و نظامی به رژیم بعث عراق می‌کردند، ادامه داد: دشمن آنچه را که می‌توانست برای تغییر رفتار، نابودی و سرنگون کردن انقلاب و نظام ما انجام داد و آن گاه که دشمن نتوانست به اهداف خود برسد راه فرار را در پیش گرفت.

وی افزود: جنگ خسارت‌های زیادی به بار آورد، لکن توفیقاتی که در جنگ هشت ساله حق علیه باطل توسط رزمندگان و مردم به دست آمد قابل مقایسه با خسارت‌ها نیست.

وی تصریح کرد: اگر مقاومت دیروز و شناخت دقیق امروز از دشمن و خودباوری حقیقی نداشتیم، نمی‌توانستیم در مقابل هجمه‌های بسیار گسترده دشمنان مقاومت کنیم. این در حالی است که ما با توجه به شرایط فعلی توانستیم صدور انقلاب را در سایر کشورهای جهان داشته باشیم.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه دفاع مقدس درس و عبرت زیادی برای ما داشت، گفت: باید بتوانیم این آموزه‌ها را در مراحل ساخت و استحکام نظام به کار ببریم.

جزایری با بیان اینکه دشمنی‌ها با جمهوری اسلامی به پایان نرسیده است، افزود: زمانی که دشمن با اقدام نظامی نتوانست به این نظام و انقلاب آسیبی وارد کند شکل تهاجم را تغییر داد و امروز جنگ نرم، هجمه‌های فرهنگی، اقتصادی، علمی و فناوری بر علیه جمهوری اسلامی در اوج قرار دارد.

وی تصریح کرد: برای مقابله با این تهاجم‌ها باید جبهه‌های مقابله خود را مستحکم‌تر و قوی تر کرده و همچنین با ایجاد ساختارهای مدیریتی لازم با این هجمه ها که تمامیت نظام و انقلاب اسلامی را هدف قرار داده اند، مقابله کنیم.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه قرارگاه‌های فرهنگی باید همانند قرارگاه‌های زمان جنگ مجددا شکل بگیرند، گفت: با ایجاد این قرارگاه‌ها باید به درستی راهبردهای کلان و عملیاتی دشمن را شناخته و در مقابل نیز راهبردهای خنثی کننده را تنظیم و برنامه ریزی کنیم.

کد N521608

وبگردی