آفتاب
حیدرپور در گفتگو با مهر:

اطلاعاتی از تشکیل گروه‌های تروریستی جدید توسط آمریکا داریم / اظهارات وزیر امورخارجه امارات به درد تبلیغات قبیله‌ای می‌خورد

اطلاعاتی از تشکیل گروه‌های تروریستی جدید توسط آمریکا داریم / اظهارات وزیر امورخارجه امارات به درد تبلیغات قبیله‌ای می‌خورد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اخباری داریم که که نشان می‌دهد آمریکا کانون‌هایی را به صورت متفرقه در جهان اسلام شکل داده تا بتواند در موقع مناسب با یکپارچه کردن آنها انفجاری در جهان اسلام به وجود آورد.

عوض حیدرپور، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، با اشاره به اظهارات تکراری وزیر امور خارجه امارات مبنی براینکه ایران باید پرچم خود را از جزیره ابوموسی بردارد گفت: در قراردادی که در سال 1971 نوشته شده است، تصریح شده که ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک جزء لاینفک جمهوری اسلامی ایران است و این حرف‌های تکراری که هر از چندگاهی از سوی یکی از مقامات اماراتی مطرح می‌شود تنها خوراک تبلیغاتی برای آنهاست.

وی افزود: شاید وزیر خارجه امارات در زمان عقد چنین قراردادی اصلا به دنیا نیامده بود و شاید اصلا در امارات نبوده است، اینها افراد بی‌سواد و بدون دانش نسبت به گذشته هستند.

نماینده مردم اصفهان ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران تاریخ 5 هزار ساله دارد اما امارات تنها 40 سال تاریخ دارد، گاهی کسانی در این کشور اظهار نظر می‌کنند که حتی سن‌شان کمتر از سن تشکیل امارات است.

حیدرپور گفت: اینگونه سخنان فقط به درد تبلیغات قبیله‌ای خورده و بسیار بی‌ربط است، تاریخ خلیج فارس نشان می‌دهد که این جزایر هزاران سال متعلق به جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی افزود: کسی که در کسوت وزارت خارجه امارات است باید تاریخ جزایر جنوبی خلیج فارس را بخواند، جزایر حاشیه جنوبی خلیج فارس هم متعلق به ایران است.

این نماینده مجلس همچنین با اشاره به رفتاردوگانه غرب و ائتلاف موهن ضد داعش در مواجهه با تروریست‌های منطقه گفت: اینها یک سازمان تروریستی به راه انداختند، قبل از اینکه آمریکایی‌ها وارد عراق شوند فعالیت خود را بر روی گروهک القاعده متمرکز کردند و القاعده دست به اقدامات خبیثانه و کثیفی زد.

وی افزود: بعد از اینکه القاعده در افغانستان حکومت را در دست گرفت، آمریکا به فکر مبارزه با آن افتاد اما در حقیقت دست پرورده آمریکا بودند.

حیدرپور ادامه داد: آمریکایی بعد از اشغال عراق به این نتیجه رسید که این گروه تروریستی دیگر از آمریکا حرف شنوی ندارد از این رو درصدد سازمان‌دهی یک گروه تروریستی جدید برآمدند که این سازماندهی منتهی به داعش شد.

وی افزود: حوزه فعالیت این گروه از عراق شروع شد و تا سوریه ادامه یافت و با هدایت آمریکا در داخل سوریه به فعالیت تروریستی پرداختند، اما در نهایت از آنجا به سمت عراق کوچ کردند؛ در واقع داعش زاییده و تغییر شکل داده القاعده است و به روش‌های بسیار خشن و خبیثانه با برداشت‌های منحرفانه از اسلام فعالیت می‌کند. البته کسانی که این گروه تروریستی را پروراندن نام اسلامی بودن بر آن نهادند اما ما می‌دانیم که اینها اسلامی نبوده و فقط اشغالی را بر بخشی از عراق و سوریه تحمیل کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: بدون شک باز هم در پی حقه بازی دیگری به دنبال تبدیل داعش به گروه تروریستی با نام دیگری هستند، القاعده را به داعش و داعش را به نام دیگری تبدیل خواهند کرد تا با گم کردن رد همچنان گروه های تروریستی را در منطقه تغذیه کنند.

نماینده مردم اصفهان با اشاره به بمباران هوایی سوریه و عراق گفت: بمباران هوایی هیچ پیش روی را برای غرب به دنبال نخواهد داشت.

حیدر پور با بیان اینکه غرب با عوض کردن نام و شکل گروه های تروریستی به دنبال این است که در جهان اسلام معضل اساسی تری ایجاد کند گفت: اخباری داریم که که نشان می دهد آمریکا کانون هایی را به صورت متفرقه در جهان اسلام شکل داده تا بتواند در موقع مناسب با یکپارچه کردن آنها انفجاری در جهان اسلام به وجود آورد، در این شرایط باید به طور دقیق رسد کنیم، البته اطلاعاتی در این زمینه داریم که فعلا نمی توانیم آن را بیان کنیم.

کد N521565

وبگردی