آفتاب
تحولات لیبی/

آغاز مذاکرات میان گروههای سیاسی/درگیری مسلحانه میان دو قبیله چند کشته و زخمی به جا گذاشت

آغاز مذاکرات میان گروههای سیاسی/درگیری مسلحانه میان دو قبیله چند کشته و زخمی به جا گذاشت

آغاز مذاکرات میان اعضای پارلمان لیبی با نظارت کمیته بین المللی، ادامه درگیریهای مسلحانه و عزیمت برخی از شهروندان سودانی به مرزهای لیبی برای پیوستن به گروههای مسلح از اخبار مهم لیبی به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الیوم السابع، مذاکرات ملی لیبی میان گروههای سیاسی مختلف این کشور از امروز در شهر "غدامس" واقع در جنوب غربی لیبی آغاز می شود.

"عیسی العریبی" یکی از نمایندگان پارلمان لیبی در گفتگو با پایگاه بوابه الوسط، اعلام کرد که این مذاکرات بدون هیچ پیش شرطی و در راستای به رسمیت شناختن پارلمان لیبی به عنوان نماینده قانونی مردم این کشور میان نمایندگان پارلمان و تحریم کنندگان نشستهای این پارلمان برگزار می شود.

وی همچنین گفت این مذاکرات با نظارت بین المللی انجام می شود و نمایندگانی از آمریکا، انگلیس، فرانسه و ایتالیا در آن حضور دارند.

در همین راستا "برناردینو لیون" نماینده سازمان ملل در لیبی یکشنبه شب نشستهای متعددی را با شخصیتهای مختلف لیبیایی برگزار کرد.

سه کشور عربی مصر، تونس و لیبی نیز از انجام این مذاکرات حمایت کردند.

این در حالی است برجسته ترین چالش پیش روی کشور لیبی در شرایط کنونی مسئله نبود امنیت و ثبات در این کشور است و درگیریهای مسلحانه میان گروههای مختلف، در طرابلس، بنغازی و دیگر مناطق لیبی همچنان ادامه دارد.

 از سوی دیگر پایگاه اسکای نیوز از درگیریهای مسلحانه میان دو قبیله "اولا سلیمان" و "القذافه" در جنوب لیبی خبر داد. در جریان این درگیریهای مسلحانه شماری کشته و زخمی شدند.

از سوی دیگر "اشرف الحاسی" یکی از مسئولان نظامی در ارتش ملی لیبی  در گفتگو با شبکه اسکای نیوز اعلام کرد که صدها نفر از افراد مسلح از سودان وارد لیبی شدند تا به صف گروههای مسلح در شهر الکفره بپیوندند.

کد N521507

وبگردی