آفتاب

فرماندهان سابق ارتش انگلیس خواهان اعزام نیروی زمینی برای مقابله با داعش هستند

فرماندهان سابق ارتش انگلیس خواهان اعزام نیروی زمینی برای مقابله با داعش هستند

رؤسای سابق ستاد کل ارتش انگلیس تاکید کردند که تنها با اتکاء به حملات هوایی نمی‌توان داعش را شکست داد و برای مقابله با آن‌ها باید نیروی زمینی نیز اعزام شود و در عین حال مبارزه با داعش در عراق کافی نیست و باید حملات به این گروه به سوریه نیز کشیده شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از نشریه سان‌دی تایمز، لورد ریچاردز، ژنرال بلندپایه ارتش انگلیس که سال گذشته از مقام رئیس ستاد کل ارتش این کشور بازنشسته شد، اظهار داشت که انگلیس نمی‌تواند با حملات به داعش تنها در کشور عراق این گروه را شکست دهد و باید به آن‌ها در سوریه نیز حمله کند.

این در حالی است که تاکنون نیروی هوایی انگلیس طی روزهای اخیر اقدام به بمباران اهداف داعش در عراق کرده و دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس گفته برای کشاندن دامنه حملات به داعش به سوریه رأی‌گیری دیگری در پارلمان انگلیس مورد نیاز است.

لورد ریچاردز به نشریه سان‌دی تایمز گفت: شما نمی‌توانید تنها با حمله به داعش در عراق آن‌ها را شکست بدهید. چطور هنگامی که اکثر دشمنان شما می‌توانند به کشوری بروند که شما نمی‌توانید در آن مداخله کنید انتظار پیروزی در جنگ با آن‌ها را دارید؟

وی افزود: حتی اگر شما در عراق موفق شوید که البته من نسبت به آن تردید دارم، شبه‌نظامیان داعش به سوریه فرار خواهند کرد و در آن صورت شما چه چیزی به دست آورده‌اید؟ آن‌ها خطوط ارتباطی مستحکم‌تری به‌دست خواهند آورد.

لورد ریچاردز تاکید کرد: داعش یک سازمان تروریستی نیست. این گروه ممکن است اقدامات تروریستی مرتکب شود اما دارای تانک، توپخانه، ثروت هنگفت، دادگاه و نظام قضایی متعلق به خود بوده و مناطق وسیعی را مدیریت می‌کند، بنابراین این ایده که به داعش با دید ضد تروریستی حمله کنیم یک اشتباه است.

وی گفت: ما باید جنگ با داعش را مثل یک جنگ متعارف ببینیم که معنی آن اینست که شما باید سربازان نیروی زمینی را اعزام کنید.

لورد ریچاردز که دخترش از مشاوران دیوید کامرون است تصریح کرد: سیاستمداران عادت دارند فکر کنند که شما می‌توانید مشکلات را به طور نظامی حل و فصل کنید. من همواره از رفتن به یک جنگ نگرانی داشته‌ام. باید بگویم که اگر در 42 سال تجربه نظامی خود که اکثریت آن در سمت فرماندهی بوده چیزی یاد گرفته باشم آن چیز اینست که اگر شما کاری را درست انجام ندهید در آن موفق نخواهید بود.

این در حالی است که لورد دانات، یکی دیگر از رؤسای سابق ستاد کل ارتش انگلیس نیز اظهار داشت: حملات هوایی به داعش تنها نیمی از مشکل را حل خواهد کرد نه همه آن را.

وی نیز به نشریه ساندی تلگراف گفت: حمله به داعش از هوا و تنها در حریم هوایی عراق به معنی تلاش برای حل نیمی از مشکل است نه همه مشکل.

وی تاکید کرد: تصمیم آمریکا برای کشاندن جنگ با داعش به حریم هوایی سوریه تصمیمی درست بود. ممکن است ما نیز به همین نتیجه برسیم.

لورد دانات تصریح کرد: اگر قرار باشد پارلمان را برای گرفتن این تصمیم راهبردی فرا بخوانیم امیدوارم این آخرین رأی‌گیری باشد زیرا کسانی که بر صندلی‌های پارلمان نشسته‌اند نمی‌توانند به عملیات نظامی و تصمیم‌های تاکتیکی بپردازند، باید بعد از آن نخست‌وزیر، وزیر دفاع و رؤسای ستاد ارتش دست به کار شوند و البته می‌بایست پارلمان نیز در جریان قرار بگیرد.

انتهای پیام

کد N521170

وبگردی