آفتاب

دادستان آمریکا: مردم ما باید بدانند به نام آن‌ها چه کارهایی انجام شده است

دادستان آمریکا: مردم ما باید بدانند به نام آن‌ها چه کارهایی انجام شده است

دادستان کل آمریکا که هفته گذشته استعفای خود را پس از 5 سال و نیم فعالیت در این سمت اعلام کرد در مصاحبه‌ای در خصوص مناقشه‌های مختلف در آمریکا اعم از شکنجه‌های ماموران اطلاعاتی این کشور پس از 11 سپتامبر، قانونی بودن ازدواج هم‌جنس‌بازان و دیگرمسائل اظهار نظر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اریک هولدر، دادستان مستعفی آمریکا درباره قانونی بودن کمپین بمباران داعش در سوریه گفت: من قصد ورود به این مسئله را ندارم زیرا این مربوط به تحلیل و مشاوره حقوقی می‌شود که ما در وزارت دادگستری این تحلیل و مشاوره را در اختیار کاخ سفید گذاشته‌ایم. من قصد ندارم درباره شکل این کار صحبت کنم اما مطمئناً ما مشاوره قانونی به کاخ سفید داده‌ایم.

اریک هولدر، در اظهارنظری درباره گزارش مربوط به تحقیقات در خصوص شکنجه‌های سازمان‌یافته نهادهای اطلاعاتی آمریکا پس از 11 سپتامبر که قرار است توسط کنگره این کشور منتشر شود، گفت: مردم آمریکا باید بدانند به نام آن‌ها چه کاری انجام شده است. امید من این است که این گزارش هرچه زودتر منتشر شود. من دوست داشتم که این گزارش تاکنون منتشر می‌شد.

اریک هولدر همچنین در پاسخ به اینکه آیا در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا حامی هیلاری کلینتون خواهد بود یا خیر، گفت: من هنوز تاکنون به این مسئله فکر نکرده‌ام. بررسی خواهم کرد که چه زمان می‌خواهم وارد یک کمپین سیاسی دیگر شوم.

انتهای پیام

کد N521150

وبگردی