آفتاب

آقامحمدی «سه نکته کلیدی» در اقتصاد مقاومتی را تشریح کرد

آقامحمدی «سه نکته کلیدی» در اقتصاد مقاومتی را تشریح کرد

یک عضو تشخیص مصلحت نظام، خواستار راه اندازی باشگاه اقتصاد مقاومتی در استان همدان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان (ایسنا)منطقه همدان، علی آقامحمدی در همایش تبیین اقتصاد مقاومتی، همچنین خواستار راه‌اندازی دهکده علمی در دانشگاه‌های استان همدان شد و افزود: در این دهکده و باشگاه باید دانش آموختگان نسبت به علوم و کاربرد آن توجیه شده و افق علمی برای‌شان ترسیم شود.

وی با بیان این‌که «مسئولان باید ایده‌های بزرگ در اختیار جوانان قرار دهند»، ادامه داد: باید به جوانان هویت اجتماعی داد و برای ساماندهی کشور، آنان را وارد عرصه‌های مختلف کرد.

وی با اشاره به فعال کردن ظرفیت‌های استان همدان، اظهار کرد: همدان باید از نظر اقتصادی به عنوان پایلوت قرار گیرد هر چند اقتصاد مقاومتی خواهان سرعت بیشتر است به طوری‌که باید حداکثر نرخ رشد در استان به 12 درصد و حداقل به هشت درصد برسد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که «باید بازار منطقه را به دست آوریم»، تصریح کرد: نه تنها سرمایه‌گذاران خارجی، بلکه عموم مردم را باید به سمت سرمایه‌گذاری در استان جذب کرد و سوق داد. مانع‌تراشی بر سر راه سرمایه‌گذاران، خیانت به استان است و نباید ثانیه‌ای را برای سرمایه‌گذاری از دست داد. باید با راه‌اندازی مبلمان جاده‌ای در استان زمینه فعالیت‌های مختلف شامل تبلیغات و گسترش محصولات همدان را فراهم آوریم.

وی استان همدان را بی‌نظیر دانست و گفت: باید کشاورزی را به سمت محصولات گرانقیمت و ارگانیک با هزینه کمتر و بازدهی سه برابری سوق داد که این روش به دانش و حرکت بیشتری نیاز دارد.

وی خواستار برگرداندن تجارت به استان همدان شد و تصریح کرد: ریزش و انبار محصولات منطقه باید در استان همدان باشد تا بدین ترتیب به تاجران برای تجارت و صادارات و واردات محصولات انگیزه داد.

این عضو تشخیص مصلحت نظام، سه نکته کلیدی در اقتصاد مقاومتی را مخاطرات، تهدیدات و تغییرات عنوان کرد و گفت: مخاطرات به آن دسته از حوادث و مسائلی گفته می‌شود که زمان وقوع، شدت و محل آن مشخص است.

وی از ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی را اتکا به دانش و فناوری، پویا و پیشرو بودن، برون گرا و درون گرا بودن عنوان کرد و افزود: اقتصاد مقاومتی مقاوم سازی اقتصاد ملی در مقابل تغییرات، مخاطرات و تهدیدات در راه پیشرفت و دستیابی به سند چشم انداز کشور است. تامین رشد پویا، بهبود شاخص ها، دستیابی به سند چشم انداز 20 ساله، انعطاف پذیری، درون‌زا، برون زا و پیشرو بودن از اهداف اقتصاد مقاومتی است.

وی همدان را حوزه ماموریت منطقه غرب کشور دانست و گفت: در اقتصاد باید جهت‌ها به درستی تعریف شود؛ چراکه در حال حاضر مدیریت‌ها در اقتصاد مقاومتی آینده‌نگر است.

آقامحمدی خاطرنشان کرد: جامعه ما در افق چشم‌انداز آسیای جنوب غربی از منظر اقتصاد و علم و فناوری در مرتبه اول قرار گرفته و دانشگاه‌های منطقه باید در راستای رسیدن به اهداف تلفیق شوند.

وی با بیان این‌که «واقعیت‌های منطقه باید روشن و در حوزه مدیریت تحولاتی ایجاد شود»، ادامه داد: در دنیا باید سهم دانش ایرانیان مشخص شود و در جهت افزایش تولید تلاش کرد.

وی عدالت را دست‌یابی صاحب حق به حقوق خود دانست و گفت: در اقتصاد مقاومتی مانعی برای شکوفا شدن استعدادها وجود نداشته و هیچ‌گونه تعرضی هم نسبت به حقوق مرم نشده است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از جمله سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را حمایت از کار و سرمایه ایرانی، سیاست کلی اشتغال، آمایش سرزمین و غذایی، معدن، منابع آب، مسکن و شهرسازی، حمل و نقل، منابع طبیعی و کشاورزی برشمرد.

انتهای پیام

کد N521114

وبگردی