آفتاب

آمریکا حوثی‌ها را تهدید کرد/ تظاهراتی حامیان دولت در صنعاء

آمریکا حوثی‌ها را تهدید کرد/ تظاهراتی حامیان دولت در صنعاء

آمریکا حوثی‌ها را به اعمال تحریم تهدید کرد، این در حالی است که با ادامه بحران در یمن، تظاهراتی در شهر صنعاء علیه حوثی‌ها برپا شد و تظاهرکنندگان خواستار خلع سلاح حوثی‌ها شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، جنیفر ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، خشونت‌هایی که در شهر صنعاء رخ داد را محکوم و تمامی طرف‌های درگیر در یمن را به حضور مسالمت‌آمیز در روند انتقال سیاسی و اجرای تمامی جوانب توافق‌نامه صلح و شراکت و تحویل اسلحه‌ها به دولت، دعوت کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، گروه‌هایی را که "سعی در سوء‌استفاده از وضعیت امنیتی کنونی یمن برای دامنه زدن به بحران دارند" به ویژه مسئولان رژیم علی‌ عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین یمن و حوثی‌ها را به شدت محکوم کرد.

وی در ادامه حوثی‌ها را به اعمال تحریم بر اساس قطعنامه شماره 2140 شورای امنیت در صورت تخطی از طرح انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در یمن تهدید کرد و گفت ممکن است تحریم هایی بر اساس قانون شماره 13611 وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز اعمال شود.

جنیفر ساکی بر حمایت آمریکا از تلاش‌های عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور یمن در اجرای توافق‌نامه صلح و مشارکت ملی بر اساس طرح شورای همکاری خلیج‌فارس و نتایج کنفرانس گفتگوی ملی یمن، تاکید کرد.

از طرف دیگر، پایتخت یمن امروز (یکشنبه) شاهد تظاهرات "جوانان انقلاب 11 فوریه" علیه حوثی‌های مسلح در این شهر بود.

تظاهرکنندگان که در برخی از خیابان‌های صنعاء جمع شده بودند، حضور نیروهای مسلح حوثی و نصب ایست‌های بازرسی در خیابان‌ها را محکوم کردند.

تظاهرکنندگان خواستار تحویل اسلحه‌های سنگین شدند که حوثی‌ها از پایگاه‌های ارتش به غنیمت برده‌اند. هم‌چنین این افراد شعارهایی در رد حکومت شبه‌نظامیان سر دادند.

این تظاهرات در حالی انجام شد که نیروهای مسلح حوثی در خیابان‌های صنعاء حضور دارند و با وجود امضای توافق‌نامه امنیتی نظامی برای صلح و مشارکت ملی که بر تحویل مراکز حکومتی که در کنترل حوثی‌هاست و خروج نیروهای مسلح حوثی از پایتخت تاکید دارد، همچنان در ایست‌های بازرسی خود حضور دارند.

هم‌چنین این توافق‌نامه بر عقب‌نشینی حوثی‌ها از استان عمران که از حدود سه ماه پیش به کنترل آنان درآمده، تصریح دارد. در این توافق‌نامه بر توقف عملیات نظامی حوثی‌ها در دو استان الجوف و مأرب و عقب‌نشینی آنان از این مناطق تاکید شده است.

انتهای پیام

کد N521042

وبگردی