آفتاب

تایید کشته شدن رهبر گروه تروریستی خراسان در سوریه

تایید کشته شدن رهبر گروه تروریستی خراسان در سوریه

06/07/1393 14:58

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "محسن الفضلی" فرمانده گروه تازه تاسیس خراسان در سوریه کشته شد.

سایت های مرتبط با گروه های تروریستی حاضر در سوریه کشته شدن این فرد را تائید کرده اند، اما مقامات آمریکایی اعلام کرده اند که برای تائید کشته شدن او باید تحقیقات بیشتری انجام شود.

فضلی اصالتا کویتی است و به او "ابوعثامه الکویتی" و "ابوعثامه الجراوی" نیز گفته می شود.

گفته می شود فضلی در حملات جنگنده های ائتلاف به سوریه در تاریخ 23 سپتامبر (چهار روز قبل) کشته شده است.

به گفته مقامات آمریکایی،"ایمن الظواهری"رهبر شماره یک القاعده، دستور تشکیل گروهی جدید به نام خراسان در سوریه را داده که هدف اصلی این گروه مبارزه با دولت سوریه نیست.

اعضای این گروه عمدتا از جنگجویان افغانی، پاکستانی، یمنی و ندرتا سوری تشکیل شده اند و مسئولیت اصلی آنها استخدام تروریست هایی است که از آمریکا و یا اروپا به سوریه می آیند.

بر اساس گفته های این مقام امنیتی آمریکا، دلیل استخدام تروریست های آمریکایی و اروپایی آن است که این افراد به دلیل داشتن گذرنامه های غربی راحت تر می توانند در مراکز امنیتی غرب به ویژه فرودگاه ها حاضر شده و یا به عنوان مسافر سوار بر هواپیماها در کشورهای غربی شوند.

از آنجا که حساسیت بر روی این افراد به دلیل ملیت آنها به مراتب کمتر از شهروندان عرب و یا دیگر کشورهای خاورمیانه است آنها راحت تر می توانند دست به اقدامات خرابکارانه در غرب بزنند.

در حالی که مقامات آمریکایی به طور مرتب عنوان می کنند داعش در حال حاضر تهدید چندان بزرگی علیه آمریکا محسوب نمی شود، از همین رو باید بهانه ای محکم تر برای توجیه حملات به سوریه وجود داشته باشد از همین رو ظرف دو هفته اخیر نام این گروه به طور مرتب از سوی مقامات و رسانه های غربی مطرح می شود.

 

کد N520775

وبگردی