آفتاب

اعلام‌نظر هیات منصفه مطبوعات درباره «شرق» و «خورشید»

اعلام‌نظر هیات منصفه مطبوعات درباره «شرق» و «خورشید»

هیات منصفه مطبوعات مدیرمسول روزنامه شرق را مجرم تشخیص داد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جلسه رسیدگی به پرونده‌های روزنامه‌ها‌ی شرق، خورشید و متن در شعبه‌ 76 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی مدیر خراسانی و با حضور اعضای هیات منصفه مطبوعات برگزار شد.

پرونده‌ مدیرمسئول روزنامه‌ شرق با شکایت مدعی‌العموم و به اتهامات نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و اضرار به غیرتشکیل شده بود که بر اساس نظر هیات منصفه مطبوعات مدیرمسئول این روزنامه با اکثریت آرا مجرم شناخته شد.

مدیرمسئول روزنامه‌ شرق در رابطه با شکایت یکی از نمایندگان مجلس مجرم شناخته نشد. همچنین رحمانیان در رابطه با شکایت دو تن از اعضای شورای شهر تهران مجرم شناخته شد، اما طبق اعلام نظر هیات منصفه مطبوعات مستحق تخفیف دانسته نشد.

پرونده‌ مدیرمسئول نشریه متن نیز به اتهام انتشار ضمیمه حاشیه بدون ذکر نام مدیرمسئول، توهین و نشر اکاذیب به قصد اضرار به غیر تشکیل شده بود که بر اساس نظر هیات منصفه مطبوعات مجرم شناخته شد و مستحق تخفیف دانسته نشد.

پرونده‌ محمدرضا تقوی‌فرد مدیرمسئول سابق روزنامه‌ خورشید نیز به اتهام انتشار مذاکرات غیر علنی دادگاه رسیدگی به پرونده کهریزک تشکیل شده بود که طبق اعلام نظر هیات منصفه مطبوعات مجرم شناخته نشد.

انتهای پیام

کد N520579

وبگردی