آفتاب
سیدرضا اکرمی:

جهان از بی‌عدالتی اقتصادی رنج می‌برد

جهان از بی‌عدالتی اقتصادی رنج می‌برد

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: قرآن همواره بر عدالت تاکید کرده و انسان‌ها را از فحشا و منکر دور می‌کند. به امید روزی که بشر این مفهوم اصلی قرآن را بفهمد.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: قرآن همواره بر عدالت تاکید کرده و انسان‌ها را از فحشا و منکر دور می‌کند. به امید روزی که بشر این مفهوم اصلی قرآن را بفهمد.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی در مراسم بزرگداشت سیدمحمود موسوی، محسن دعاگو امام جمعه شمیرانات و حسن حبیب‌ سلمان یکی از خیرین کویت، با بیان این‌که «این مراسم به مناسبت تجلیل از سه شخصیت بزرگ سیاسی، علمی و خدمتی برگزار شده است» اظهار کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین دعاگو فردی مبارز بود که بعد از پیروزی انقلاب و بعد از آن جزء نیروهای خادم انقلاب بود و در مراکز مختلف فرهنگی و تبلیغی از جمله سنگر امام جمعه که یکی از تریبون‌های مهم جامعه اسلامی است فعالیت می‌کرد.

وی ادامه داد: شخصیت بعدی که مراسم برای گرامی‌داشت او برگزار شد مرحوم سیدمحمود موسوی است که یک عنصر سیاسی و تبلیغی و خادم وفادار به انقلاب بود و به دلیل روشنگری‌هایی که در کشور آمریکا داشت و خدمات بایسته و شایسته‌ای را در راستای تبلیغ دین انجام داد به دست رژیم جهانخوار آمریکا مدتی در زندان آنجا بود و بعد از کسالتی لبیک حق را پاسخ داد.

این عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: سومین فردی که مراسم برای او برگزار شده حسن حبیب‌ سلمان است که یک شخصیت خادم و نیکوکار اهل کویت بود و خدمات بسیار زیادی در راستای رسیدگی به ایتام انجام داد.

اکرمی در ادامه با اشاره به آیه‌ 90 سوره‌ نحل افزود: ما در قرآن مجید آیاتی داریم که به آنها آیات محکمات می‌گویند یعنی آیاتی که جنبه‌ی ساختاری، کلیدی و اساسی دارند و ضوابط زندگی از آنها استنباط می‌شود و ما می‌توانیم در زندگی از آنها بهره‌ی زیادی ببریم. یکی از آن آیات همین آیه‌ای است که به آن اشاره کردم. این آیه به قدری جالب است که برخی از مفسران گفته‌اند اگر تمام قرآن را در این آیه معرفی کنیم این آیه می‌تواند معرفی کامل قرآن باشد.

وی افزود: قرآن همواره عدالت را در راستای کار خود قرار داده و انسان‌ها را از فحشا و منکر دور می‌کند. به امید روزی که بشر این مفهوم اصلی قرآن را بفهمد. آیه‌ 90 سوره نحل یک جامعیت خاصی دارد که در آن تمام ابعاد تکریم، عدالت، تشریع، تزکیه، تعلیم، تعلم و تقوا آمده است. فراموش نکنیم که همانگونه که در این آیه و سایر آیات قرآنی آمده در تمام مراحل زندگی باید عدالت را سرمنشاء زندگی خود قرار دهیم.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: ما باید با توجه به آیات قرآنی کمبود‌های دنیای امروز را رفع کنیم. باید بدانیم که مشکلات جهان امروز و ناهنجاری‌های آن در کجا است. چرا ما با 77 میلیون جمعیت و این که 36 سال است از پیروزی انقلابمان می‌گذرد اما در جامعه کمبودها و مشکلاتی داریم. دنیای حال حاضر از بی‌عدالتی اقتصادی رنج می‌برد. یک سری از کشورها حق وتو را به خود اختصاص دادند در صورتی که شاید جمعیت و مساحت کشور آنها به قدر این امتیازاتی که دارد نباشد.

اکرمی ادامه داد: مقام معظم رهبری در یکی از خطبه‌های خود در عید سعید فطر خطاب به همه‌ی ما فرمودند: طبق احادیث و آیات قرآنی همواره با خویشاندان خود رفت و آمد کنید. چرا اسلام این همه به صله رحم تاکید کرده به دلیل این‌که اگر خویشاوندان با یکدیگر رفت و آمد داشته باشند و از مشکلات روحی و اقتصادی یکدیگر باخبر باشند می‌توانند نیم بیشتری از آن مشکلات را حل کنند.

وی در ادامه با بیان این‌که «این سه بزرگوار هر سه مصداق کامل آیه 90 سوره‌ی نحل بودند» گفت: مرحوم موسوی یکی از چهره‌های مبارز، فعال و تلاش‌گر بود و آمریکای جنایتکار نتوانست این همه تلاش او را ببیند. فراموش نکنیم که آمریکا همچون ابرقدرت اسبق یعنی جماهیر شوروی رو به افول است و 24 درصد از مردم آمریکا خواهان تجزیه این کشور هستند. مرحوم موسوی یکی از افرادی است که همواره سندی برای ظلم و ستم آمریکا به شمار می‌رود.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در پایان گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین دعاگو هم طلبه‌ی موفقی بود که در تمام مراحل زندگی‌اش بهترین فعال بود 62 سال بیشتر عمر نکرد، ولی بیشترین موفقیت‌ها را برای جامعه اسلامی رقم زد. او در قلم بیان و رفتارش همواره شجاع‌ترین فرد بود و اهل نقد سازنده. مقام معظم رهبری هم در پیامی که به مناسبت تسلیت ایشان عنوان کردند او را یک فقیه غیور نامیدند. شادروان حسن حبیب‌ سلمان نیز یک خدمتگزار واقعی در بخش قرآن، حوزه‌های علمیه و ایتام بود و همواره برجستگی‌های مذهبی را در زندگی‌اش می‌توان دید.

این مراسم از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مجمع جهانی اهل بیت(ع)، بعثه‌ی مقام معظم رهبری، کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و جامعةالمصطفی در مسجد ارگ تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم آیت‌الله تسخیری، حجت‌الاسلام المسلمین اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت، جنتی وزیر ارشاد، ابوالحسن نواب، محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری و ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات حضور داشتند.

انتهای پیام

کد N520554

وبگردی