آفتاب
مجمع عمومی سازمان ملل؛

وزیر خارجه افغانستان بر همکاری کشورش با سازمان ملل تاکید کرد

وزیر خارجه افغانستان بر همکاری کشورش با سازمان ملل تاکید کرد

پیش از برگزاری مراسم تحلیف و سوگند رئیس‌جمهور جدید افغانستان در روز دوشنبه، وزیر امور خارجه این کشور در جریان خطابه‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل درباره دستاوردهای کشورش در یک سال گذشته پیش از واگذاری مسئولیت‌های امنیتی به مأموران افغان پس از خروج نیروهای بین‌الملل در پایان سال جاری میلادی سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری سازمان ملل، زرار احمد عثمانی، وزیر امور خارجه افغانستان همچنین کشورش را به خاطر داشتن نهادهای معتبر سیاسی، شورای منتخب ولایتی، قانون اساسی و پارلمان منتخب که توسط نیروهای امنیت ملی و شجاع افغانستان پشتیبانی می‌شوند، ستود و گفت: افغانستان به نقطه عطف حائز اهمیت و مهمی دست‌یافته و علت آن نتایج انتخابات ریاست جمهوری است که اشرف غنی احمدزی را در رأس امور و عبدالله عبدالله را به عنوان مدیر اجرایی افغانستان قرار داده است. افغانستان در حال حاضر به دنبال تداوم همکاری مداوم با جامعه بین‌المللی برای حفاظت و پشتیبانی از دستاوردهای به‌دست آمده و تضمین ثباتی پایدار است. افغانستان جزو نخستین کشورهایی بود که به سازمان ملل پیوست و آژانس‌های این سازمان برای چندین دهه در افغانستان فعالیت داشته‌اند.

از سال 2002، هیات کمک‌رسان سازمان ملل در افغانستان به درخواست دولت این کشور به مردم و دولت کابل و برای تثبیت صلح و توسعه کمک کرده است.

انتهای پیام

کد N520420

وبگردی