آفتاب
با حضور حافظ و قاریان ایرانی

مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در اندونزی برگزار شد

مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در اندونزی برگزار شد

مسابقات بین‌المللی قرآن کریم اندونزی با 83 شرکت کننده از 40 کشور و با حضور حافظ و قاری ایرانی از دوم لغایت پنجم مهرماه در شهر پالمبانگ برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، برنامه افتتاحیه روز سه‌شنبه اول مهر در مجتمع ورزشی شهر پالمبانگ اندونزی با حضور معاون رئیس‌جمهور، وزیر دین، رئیس مجلس، استاندار سوماترای جنوبی و مهمانان داخلی و خارجی از جمله رایزن فرهنگی ایران با قرائت قرآن توسط قاری مراکشی آغاز و سپس سرودهای محلی و سنتی و نیز نعت رسول اعظم ارائه شد.

لقمان حکیم سیف‌الدین، وزیر دین در سخنان افتتاحیه خود اظهار کرد: این فرصت مهمی است برای مسلمانان جهت تعمیق ارزش‌های قرآنی و اجرای آن در زندگی روزمره. قرآن دارای یک ارزش شمولی است که تمام سیستم‌های خصوصی و اجتماعی را پوشش می‌دهد و به بشریت جهت توسعه زندگی بهتر الهام می‌بخشد.

وی در پاسخ به وضعیت کنونی جهان اسلام و ظهور گروه‌های جهادی گفت: تحمیل آرا و نظریات در دین با نظام اخلاقی اسلامی که بر پایه قرآن جهت احترام متقابل در تنوع بنا شده است، سازگاری ندارد.

وزیر دین تاکید کرد: قرآن بر اهمیت شناخت یکدیگر و همکاری در میان تنوع ملت‌ها و دولت‌ها تأکید می‌کند.

بودیونو، معاون رئیس‌جمهور از همه برای نشان دادن چهره آرام و صلح‌آمیز اسلام دعوت به عمل آورد و به مسلمانان در سراسر جهان برای حفظ صلح توصیه کرد.

وی اظهار کرد: ما باید افتخار کنیم که اسلام می‌تواند با زمان و دموکراسی سازگاری داشته باشد. اسلام دینی است که محبت را ارج می‌نهد. اسلام به شدت پیروان خود را برای تحمیل اراده خود، انجام ترور و توجیه خشونت منع کرده است.

بر اساس این گزارش کشورهایی مانند آمریکا، انگلستان، کانادا، هلند، بلژیک، فرانسه، چین، هندوستان و... که کشور اسلامی هم نیستند، نمایندگان خود را برای این مسابقه اعزام کردند. از جمهوری اسلامی ایران مهدی ساعد و مصطفی اصفهانیان در رشته قرائت و حفظ حضور دارند.

از 17 نفر هیأت داوران این مسابقات، 11 نفر اندونزیایی و 6 نفر دیگر از کشورهای مالزی، عربستان سعودی، برونئی، قطر، مصر و اردن هستند.

در طول زمان مسابقات، نمایشگاه هنری و خوشنویسی آیات زیبا از قرآن کریم با همکاری موسسه خوشنویسی اندونزی منطقه سوماترای جنوبی برگزار شد.

انتهای پیام

کد N520374

وبگردی