آفتاب

ابراهیم الجعفری:مخالف حضور نیروهای خارجی در عراق هستیم/ تهدیدهای داعش جهانی است

ابراهیم الجعفری:مخالف حضور نیروهای خارجی در عراق هستیم/ تهدیدهای داعش جهانی است

وزیر خارجه عراق با تاکید بر اینکه بغداد خواهان مشارکت نیروهای خارجی در داخل خاک خود برای مقابله با داعش نشده گفت: ما از جامعه جهانی و آمریکا خواستیم تا به حمایت لجستیکی از ما از طریق انجام حملات هوایی علیه مواضع داعش بپردازد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، "ابراهیم الجعفری"، وزیر خارجه عراق با "ولید المعلم" وزیر خارجه سوریه، "فومیو کیشیدا" وزیر خارجه ژاپن، "یون بیونگ سه" وزیر خارجه کره‌جنوبی، "وانگ یی" وزیر خارجه چین، "فرانس تیمرمانس" وزیر خارجه هلند و "موری مک کولی" وزیر خارجه نیوزیلند در حاشیه نشستهای مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار و تاکید کرد: خطر داعش تمامی کشورهای جهانی را تهدید می‌کند و در حال حاضر همگان می‌دانند که آنچه در عراق رخ داده، فاجعه انسانی است که متوقف نمی‌شود و تنها به عراق محدود نمی‌شود بلکه به تمامی کشورهای منطقه و جهان سرایت خواهد کرد.

وی گفت: اعضای داعش از تمامی قاره‌های جهان از جمله اروپا و آمریکا هستند و این مساله به معنای خطر این گروه است چرا که کشورهایی که تروریست‌ها از آن‌ها به عراق می‌آیند احتمالا همین اقدامات تروریستی را در کشورهایشان انجام می‌دهند.

الجعفری خاطرنشان کرد: عراق خواهان مشارکت هیچ نیرویی در خاک خود نشده و از جامعه جهانی و آمریکا خواستیم تا به حمایت لجستیکی از طریق انجام حملات هوایی علیه داعش بپردازد. ما همواره تاکید کرده‌ایم که باید حاکمیت عراق حفظ شود و بر حمایت لجستیکی و انجام حملات هوایی علیه داعش متمرکز شد چرا که ما خود ارتش نیروهای پیش مرگ، گارد ملی و نیروهای دیگر داریم. ما به حمایت و سلاح نیاز داریم.

وی گفت: ما با ائتلاف بین‌المللی مقابله با داعش توافق کرده‌ایم که بمباران مواضع داعش دور از مناطق مسکونی صورت بگیرد و تمامی طرف‌ها به حاکمیت عراق احترام بگذارند.

وزیر خارجه عراق تصریح کرد: ما روابط خوبی را با دیگر کشورها برقرار خواهیم کرده‌ایم. در حال حاضر فضای بین‌المللی و منطقه‌ای بسیار خوب است و هیات دیپلماتیک عراق باید از این فرصت برای برقراری روابط استفاده کند.

انتهای پیام

کد N520272

وبگردی