آفتاب

نماینده سلماس: پایانه‌های مرزی می‌تواند تحولی در اقتصاد منطقه به وجود بیاورد

نماینده سلماس: پایانه‌های مرزی می‌تواند تحولی در اقتصاد منطقه به وجود بیاورد

نماینده مردم سلماس با اشاره به اینکه ایجاد منطقه اقتصادی سلماس بر اساس قانون تکلیف شده، گفت: انتظار داریم پایانه‌های مرزی بتوانند تحولی در اقتصاد منطقه به وجود بیاورند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی‌اکبر آقایی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به اهمیت دریاچه ارومیه و حفظ میحط زیست استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و تاثیر ملی و منطقه‌ای آن نیز اشاره کرد و افزود: انتظار ما از دولت این است که اقدامات شایسته‌ای در جهت جلوگیری از خشک شدن گیاهان آلوده به نمک انجام دهند.

وی ادامه داد: ما بارها اعلام کرده‌ایم که خشک شدن دریاچه باعث پراکنده شدن نمک و این گیاهان می‌شود، اما بعضی از نمایندگان گفتند که این نمک‌ها را با کلنگ هم نمی‌توان جابجا کرد، ولی این گیاهان وقتی که خشک می‌شوند تبدیل به پودر و در منطقه پخش می‌شوند.

این نماینده مجلس ابراز امیدواری کرد که با اقدام به موقع مجلس و دولت بتوان شاهد ایجاد منطقه بدون نمک در آذربایجان بود.

آقایی در بخش دیگری از نطق خود از سخنان سخیف دیوید کامرون اعلام انزجار کرد و آغاز سال تحصیلی را به نماینده دانش آموزان تبریک گفت و خطاب به مسئولان گفت: اگر سیاست‌های کلی رهبری در حوزه علم و فناوری اجرایی شود اطمینان داریم که آموزش و پرورش تعالی خواهد یافت.

این نماینده مجلس هفته دفاع مقدس را نیز گرامی داشت و به حوادث غزه و عراق اشاره کرد و افزود: بار دیگر حوادث غزه و عراق دست‌های استعمار را از پوشش مکر و حیله بیرون آورد و نشان داد که آمریکا و صهیونیست‌ها هیچ ملاحظه انسانی در جنایت و کشتار ندارند و تعبیر امام از آمریکا به عنوان شیطان بزرگ یک تعبیر همیشگی است.

آقایی همچنین گفت: استعمار بداند مردم و حکومت‌های منطقه در حل مشکلات‌شان از هر جهت صلاحیت‌دارتر و کارآمدترند.

این نماینده مجلس از مواضع رییس‌جمهور در سازمان ملل در پافشاری بر سیاست‌های نظام و استکبارستیزی نیز قدردانی کرد.

نماینده مردم سلماس در پایان از استاندار آذربایجان غربی برای انتصاب فرماندار مردمی سلماس و حضور چیت‌چیان وزیر نیرو برای کلنگ‌زنی تصفیه‌خانه سلماس قدردانی کرد.

انتهای پیام

کد N520117

وبگردی