آفتاب
در سخنرانی در سازمان ملل انجام شد،

انتقاد شدید وزیر خارجه کوبا از تحریم‌های آمریکا علیه هاوانا

انتقاد شدید وزیر خارجه کوبا از تحریم‌های آمریکا علیه هاوانا

وزیر امور خارجه کوبا در سخنرانی خود درمجمع عمومی سازمان ملل اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه هاوانا و استفاده از آن به عنوان ابزار سیاست خارجی را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "برونو رودریگز"، وزیر امور خارجه کوبا با اشاره به اعمال تحریم‌های 50 ساله علیه این کشور از سوی واشنگتن گفت: اعمال سیاست‌ها و قوانین آمریکا در یک کشور دیگر و دخالت در حاکمیت ارضی یک ملت اقدامی بسیار خصمانه است. این اعمال تحریم‌های یکجانبه به ویژه در بخش اقتصاد استفاده ابزاری از سیاست خارجی محسوب می‌شود.

این مقام ارشد دولت کوبا به این مساله پرداخت که استفاده آمریکا از دادگاه‌های قضایی برای اعمال جریمه‌های چند میلیونی حتی بر متحدانش بر مبنای حکم دادگاه‌های مذکور نقض قوانین بین المللی است و باعث شده تا آمریکا از این ابزار تنبیهی برای تهدید علیه کشورهای دیگر استفاده کند.

رودریگز به مساله جریمه 9 / 8 میلیارد دلاری اعمال شده توسط آمریکا علیه شرکت BNP Paribas در ژوئیه سال جاری میلادی اشاره کرد و گفت: این شرکت به خاطر کمک به چند کشور از جمله سودان و کوبا قوانین آمریکا را زیر پا گذاشته و به همین دلیل تحریم شده‌اند.

وزیر امور خارجه کوبا ادامه داد: در حال حاضر و در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا تحریم‌ها علیه کشورها و شرکت‌ها سخت‌تر شده و این تحریم‌ها علیه تبادلات اقتصادی و با اعمال جریمه‌های چندین میلیون دلاری علیه موسسات بانکی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

کد N519769

وبگردی