آفتاب

ونزوئلا کنترل کارخانه آمریکایی را در اختیار گرفت

ونزوئلا کنترل کارخانه آمریکایی را در اختیار گرفت

دولت ونزوئلا اعلام کرد که به طور موقت کنترل کارخانه مواد شوینده "کلوراکس" آمریکا را در این کشور به دست گرفته است. این اقدام پس از آن انجام شد که این شرکت آمریکایی گفت که از این کشور خارج می‌شود و دارایی‌هایش را به فروش می‌گذارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، "خورخه آرآزا"، معاون رئیس جمهوری ونزوئلا به همراه دهها تن از کارگران وارد این کارخانه شدند و شعار "چاوز زنده است" و "تلاش‌ها ادامه می‌یابد" سر می‌دادند.

معاون رئیس جمهوری آمریکا در سخنانی گفت: دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا به صورت موقت این تاسیسات را در اختیار می‌گیرد.

شرکت مواد شوینده کلوراکس واقع در ایالت کالیفرنیای آمریکا است که از سال 1990 فعالیت خود را در ونزوئلا آغاز کرد اما این کارخانه طی روزهای گذشته اعلام کرد که از بازار ونزوئلا خارج می‌شود و محدودیت‌های عملیاتی و بی‌ثباتی اقتصادی را از علل این تصمیم اعلام کرد.

نمایندگان شرکت کلوراکس در واکنش به این اقدام اظهارنظری نکردند.

ونزوئلا حدود یک دهه است که با نرخ تبادلات محدود کنترل می‌شود و از اواخر سال 2012 رکود ارزی را تجربه می‌کند.

کاراکاس از شرکت‌ها می‌خواهد تا محصولاتشان را به واحد پولی بولیوار، ارز ملی ونزوئلا به فروش برساند و وعده می‌دهد تا آن را به دلار تبدیل کند.

با این حال ونزوئلا از سال 2003 تنها به وارد کنندگان دلار به ارزش 3 / 6 بولیوار ارائه می‌کند که تنها به مواد غذایی و تجهیزات پزشکی و دارو اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام

کد N519725

وبگردی