آفتاب

اتحادیه عرب: مقدمات برگزاری اجلاس بازسازی نوار غزه انجام شده است

اتحادیه عرب: مقدمات برگزاری اجلاس بازسازی نوار غزه انجام شده است

معاون دبیرکل اتحادیه عرب ضمن اشاره به انجام کارهای مقدماتی برگزاری اجلاس بازسازی غزه در قاهره، تاکید کرد که این اجلاس همان‌گونه که قبلا اعلام شده بود، در 12 ماه اکتبر برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد صبیح، معاون دبیر کل اتحادیه عرب تصریح کرد که از تمامی کشورهای عربی برای شرکت در این اجلاس دعوت به عمل آمده است.

صبیح افزود: وزارت خارجه مصر و نروژ برای تمامی کشورهای عربی دعوتنامه فرستاده‌اند و تاکنون هیچ یک از این کشورها اعلام نکرده که در اجلاس شرکت نمی‌کند.

وی نسبت به این که ترکیه در این اجلاس مشارکت خواهد داشت یا نه، اظهار بی‌اطلاعی کرد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، صبیح ضمن اشاره به این که هر کدام از این کشورها با اختصاص مبلغی مالی در اجلاس بازسازی نوار غزه شرکت خواهد کرد، تصریح کرد که عربستان با 500 میلیون دلار در این اجلاس شرکت می‌کند.

معاون دبیرکل اتحادیه عرب اظهار داشت که دولت وحدت ملی فلسطین بر اجرای عملیات بازسازی نوار غزه نظارت خواهد داشت.

محمد صبیح گفت که کشورهای شرکت کننده در این اجلاس متعهد خواهند شد که تا تشکیل هیاتی بین المللی برای بازسازی غزه به پرداخت مبالغ مالی که تعیین می کنند پایبند باشند و به محض آغاز پروژه های عمرانی در غزه، کشورهای شرکت کننده منابع مالی این پروژه ها را تامین خواهند کرد.

از سوی دیگر، صبیح توافقات جدید جنبش های فتح و حماس در قاهره برای اجرای بندهای توافقنامه آشتی ملی را ستود و تاکید کرد که این توافقات به ویژه در پرتو تحرکات سیاسی فلسطینیان در سازمان ملل در زمانی بسیار مناسب انجام شد.

وی بر آمادگی کامل اتحادیه عرب برای حمایت از آشتی ملی فلسطین و همکاری با فلسطینیان برای از میان برداشتن موانع موجود در این راستا تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N519619

وبگردی