آفتاب
امیرعبداللهیان:

اقدامات خودسرانه برای مبارزه با تروریسم برای منطقه هزینه دارد

اقدامات خودسرانه برای مبارزه با تروریسم برای منطقه هزینه دارد

غیرقابل قبول است که از یک طرف با تروریست ها مبارزه شود و هم زمان دولت ها تضعیف شوند؛ لذا نسبت به اقدامات و نتایج برنامه های ائتلاف ضد تروریسم که علیه داعش تشکیل شده، خوش بین نیستیم.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه گفت: شیوه ها و اقدامات خودسرانه و خارج از چارچوب حقوق بین الملل برای مبارزه با تروریسم خسارت بار بوده و برای منطقه و نظام بین الملل نیز هزینه دارد.

به گزارش ایلنا، «حسین امیرعبداللهیان» در دیدار خانم «اینا مارسیو لیونیته» مدیرکل سیاسی وزارت امور خارجه لیتوانی، ضمن استقبال از رایزنی بین دو کشور در مورد مسایل منطقه ای، با تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات منطقه بر مبارزه واقعی و حقیقی با تروریسم تاکید کرد.

امیرعبداللهیان اضافه کرد: با مسایل و تحولات منطقه باید واقع بینانه برخورد شود و چنانچه واقعیات منطقه در نظر گرفته نشود، تروریسم ریشه کن نمی شود.

معاون وزیر امور خارجه، اهمیت احترام به حاکمیت دولت ها را یادآورشد و افزود: غیرقابل قبول است که از یک طرف با تروریست ها مبارزه شود و هم زمان دولت ها تضعیف شوند؛ لذا نسبت به اقدامات و نتایج برنامه های ائتلاف ضد تروریسم که علیه داعش تشکیل شده، خوش بین نیستیم.

مدیر کل سیاسی وزارت خارجه لیتوانی نیز در این دیدار به حضور فعال و موثر جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه اشاره و بر لزوم هماهنگی و گفت وگو با کشورمان در قبال این تحولات تاکید کرد.

وی با بیان اینکه منطقه در شرایط حساسی به سر می برد، افزود: لیتوانی برای درک صحیح از تحولات، رایزنی و گفت وگو با جمهوری اسلامی ایران را دنبال می کند.

وی با ابراز نگرانی از تقویت افراط گرایی و رشد تروریسم در منطقه افزود: لازم است بطور مشترک با تروریست ها و اقدامات آنان در منطقه برخورد شود.

کد N519547

وبگردی