آفتاب
رییس دادگستری استان تهران:

وظیفه ما در دادگستری، اجرای عدالت با محوریت قانون است

وظیفه ما در دادگستری، اجرای عدالت با محوریت قانون است

رییس دادگستری استان تهران در مراسم تودیع و معارفه رییس دادگستری و دادستان شهرستان رباط کریم گفت: وظیفه ما در دادگستری جمهوری اسلامی ایران، اجرای عدالت با محوریت قانون است.

رییس دادگستری استان تهران در مراسم تودیع و معارفه رییس دادگستری و دادستان شهرستان رباط کریم گفت: وظیفه ما در دادگستری جمهوری اسلامی ایران، اجرای عدالت با محوریت قانون است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غلامحسین اسماعیلی طی سخنانی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: در هشت سال دفاع مقدس، هزینه های سنگینی پرداخت کردیم، لیکن در مقابل،‌ دستاوردهای عظیمی نیز بدست آوردیم. وظیفه ما در مقابل خون‌های پاک شهدا و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام و خانواده‌های آنان بسیار سنگین است و باید با تمام قدرت از آن پاسداری کنیم. باید گفت تمامی ملت از اقشار مختلف در صحنه جهاد حق علیه باطل حضور داشتند.

وی ادامه داد: دفاع مقدس اثبات کرد که مردمی مومن و متکی به خدا هر چند با دست خالی می توانند با پیروزی بر سلطه گران جهانی،‌ نمایشی عظیم از غلبه حق بر باطل را در معرض دید جهانیان قرار دهند.

اسماعیلی بیان کرد: نسل امروز و نسل‌های آینده ما باید از دوران دفاع مقدس به عنوان یک کلاس درس و یک تجربه مفید الگوبرداری و درس آموزی داشته باشند.

رییس کل دادگستری استان تهران در ادامه سخنان خود اظهار کرد: خداوند انسان را به‌عنوان اشرف مخلوقات آفرید و تاج کرمنا بر سر او نهاد و به‌عنوان خلیفه و جانشین خود روی زمین قرار داد. دستورالعمل و کتاب‌های زندگی و هادیانی برای او فرستاد، اما علیرغم همه اینها جهان به معرکه جدال میان عدالت و بی عدالتی تبدیل شد و در این معرکه خداوند انسان را به عدالت و عدالت محوری در قرآن کریم فرمان داد و عدالت را به‌عنوان میزان و سنجش رفتار افراد با یکدیگر در دنیا و آخرت تعیین کرد؛ لذا خالق یکتا از همگان خواسته است که در این مسیر گام بردارند.

وی گفت: اکنون دستگاه قضایی افتخار می‌کند که پرچمدار و مشعل‌دار عدالت ایران اسلامی است و ما به جهت این نعمت بزرگ، خدای را شکرگزاریم. انسان به همان میزان که تشنه عدالت است، تشنه محبوبیت هم هست و بهترین محبوبیت،‌ محبوبیت با محور عدالت است و دارای ارزش فراوانی است. خوشا به سعادت افرادی که از مسیر عدالت محبوبیت کسب می‌کنند و همکاران قضایی و اداری ما در دستگاه عدلیه به جهت اجرای عدالت در جامعه،‌ هم به اجتماع آرامش می بخشند و هم خودشان احساس آرامش قلبی می‌کنند.

رییس کل دادگستری استان تهران در ادامه خاطرنشان کرد: مردم سعی کنند در زندگی فردی و اجتماعی از بی عدالتی و قانون گریزی اجتناب کنند. مدیران و مسئولین در رده های مختلف با اتخاذ تدابیر مناسب و بسترسازی بجا جلوی بی عدالتی و قانون گریزی را بگیرند. همکاران قضایی و اداری بعنوان مخاطبین خاص در این رابطه در جهت اجرای عدالت و احقاق حق با محوریت قانون با تمام قدرت و با استفاده از تمامی ظرفیت های موجود تلاش کنند.

در این مراسم از زحمات ارزشمند علی بابایی تقدیر به عمل آمد و حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر رشید زاده و حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین قاسم پور با دریافت ابلاغ های قضایی خود به ترتیب به سمت رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رباط کریم منصوب شدند.

انتهای پیام

کد N519395

وبگردی