آفتاب

اکثریت آلمان ها احتمال حمله تروریستی توسط داعش را می دهند

اکثریت آلمان ها احتمال حمله تروریستی توسط داعش را می دهند

بیش از 60 درصد شهروندان آلمانی احتمال وقوع حملات تروریستی توسط اعضای داعش در این کشور را بالا می دانند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اشپیگل، در حالی که تروریست های داعش با قدرت گیری در مناطق مرزی عراق و سوریه کشورهای غربی را تهدید می کنند، شهروندان آلمانی از عملی شدن این تهدیدها در مورد کشورشان بیم دارند. نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد آلمانی ها به شدت نگران گسترش فعالیت های تروریستی داعش به این کشور هستند.

بر اساس نظرسنجی که توسط شبکه دوم تلویزیون آلمان (ZDF) انجام شده بیش از 60 درصد شهروندان آلمان بر این باورند که تروریست های داعش در خاک آلمان دست به عملیات تروریستی خواهند زد. همچنین 28 درصد پاسخ دهندگان به این نظرسنجی بر این باورند دولت اقدامات کافی برای مقابله با حملات تروریستی احتمالی انجام نداده است.

به گفته نخست وزیر عراق کشورهای اروپایی و آمریکا نیز با تهدیدهای مشابهی از سوی داعش مواجه هستند. با این حال "کیتلین هایدن" سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفته است نیویورک هر گونه واکنش به این اظهارات را منوط به انجام تحقیقات کافی در خصوص فعالیت های داعش در عراق و سوریه کرده است.

نظرسنجی اخیر همچنین حاکی است حدود 37 درصد آلمانی ها معتقدند کشورشان از حملات تروریستی در امان خواهد ماند. در همین حال دولت انگلیس روز جمعه از پیوستن ارتش این کشور به حملات هوایی علیه مواضع داعش در عراق خبر داد. "فیلیپ هاموند" وزیر دفاع انگلیس در همین رابطه به شبکه اسکای نیوز گفت لندن انتخاب خود را کرده است چرا که داعش یک تهدید برای امنیت منطقه و جهان به شمار می رود.

کد N519365

وبگردی