آفتاب

آغاز برداشت انار ارگانیک از باغات روستاهای ارس

آغاز برداشت انار ارگانیک از باغات روستاهای ارس

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا از آغاز کار برداشت انار ارگانیک از باغات روستاهای واقع در سواحل رودخانه ارس خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزای دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه آذربایجان‌شرقی، رضا عباسی با بیان این مطلب افزود: امسال 1680 تن انار مرغوب از 140 هکتار از باغات این شهرستان برداشت می‌شود.

وی متوسط برداشت محصول انار از هرهکتار را 12 تن اعلام و اظهار کرد: شهرستان جلفا با تولید انار مرغوب و ارگانیک رتبه اول تولید این محصول در آذربایجان‌شرقی را دارد.

عباسی با بیان اینکه برداشت انار تا اواسط آبان ماه ادامه دارد، گفت: سواحل رودخانه ارس به دلیل تنوع آب وهوایی مستعد برای تولید محصولات باغی از جمله انار، گردو، سیب، انگور، زردآلو، آلبالو و هلو است.

وی ارقام انارگلوشاه، یزدی، شیرین، ترش، ملس و قره قابوغ (انارسیاه) را از ارقام عمده تولیدی درسطح منطقه اعلام کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان، جلفا اظهار کرد: تولید محصول انار امسال در این شهرستان نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و به شکرانه آن جشنواره برداشت انار در ساحل رودخانه ارس برگزار می‌شود.

عباسی افزایش تولید محصول انار را در نتیجه حمایت دولت از باغداران با اعطاء تسهیلات بانکی و مبارزه بیولوژیکی با آفت کرم گلوگاه با استفاده از زنبور تریکوگراما دانست.

وی اظهار کرد: عمده محصول تولیدی انار به صورت تازه خوری روانه بازار مصرف شده و مسافران، گردشگران و زوار امامزاده سید محمد آقا و اتباع آذری نیز برای سوغاتی آن را می‌خرند.

انتهای پیام

کد N519207

وبگردی