آفتاب

نامزدهای پست وزارت دفاع عراق چه کسانی هستند؟

نامزدهای پست وزارت دفاع عراق چه کسانی هستند؟

تسنیم نوشت:

معاون رئیس جمهوری عراق نامزدهای مورد نظر ائتلاف نیروهای عراقی(سنی) برای تصدی پست وزارت کشور را معرفی کرد که در میان آنها یک چهره مشکوک به نام رافع العیساوی وجود دارد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه السومریه، اسامه النجیفی معاون رئیس جمهوری عراق گفت: دیدار و رایزنی ها میان تشکل های ائتلاف نیروهای عراقی(سنی)برای روشن کردن تکلیف پست وزارت دفاع ادامه دارد.
وی افزود: همه بر این موضوع اصرار دارند که نامزدی انتخاب شود که مقبولیت مردمی و تجربه سیاسی برای تصدی این پست مهم و حساس را داشته باشد.
النجیفی تاکید کرد: ما دو نامزد داریم که برای به دست آوردن اعتماد گروه های سیاسی با یکدیگر رقابت می کنند که این دو شامل رافع العیساوی وزیر دارایی مستعفی و حاجم الحسنی است.کفه ترازو به نفع العیساوی است و وی به وزارت دفاع نزدیک شده است.
وی بیان کرد: العیساوی قادر به تحمل مسئولیت های وزارت دفاع است.
رافع العیساوی روز اول مارس 2013 در برابر مخالفان تحصن کننده در شهر رمادی مرکز استان الانبار در غرب عراق اعلام کرد که در اعتراض به برآورده نشدن مطالبات تظاهرکنندگان و مسائلی که به آنها متهم شده است؛ از وزارت دارایی استعفا می دهد.
نیروهای دفتر مبارزه با تروریسم اوخر سال 2012 رئیس تیم محافظان رافع العیساوی و یک افسر دیگر را طبق قانون مبارزه با تروریسم بازداشت کردند که دادگاه کیفری مرکزی عراق روز 24 اوت 2014 حکم اعدام یکی از این دو نفر را صادر کرد .کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق نیز صلاحیت رافع العیساوی را برای مشارکت در رقابت انتخابات پارلمانی آوریل 2014 به علت صدور حکم بازداشت وی رد کرد.
با این حال، جبهه مذاکرات ملی به ریاست "صالح المطلک" روز 11 نوامبر 2013 اتهامات وارده به رافع العیساوی را سیاسی خوانده و گفته بود: العیساوی متهم نیست ."جابر الجابری" نامزد اتحاد گروه‌های عراقی برای سمت وزیر دفاع و "ریاض غریب" نامزد ائتلاف همپیمانی برای سمت وزیر کشور نتوانستند در جلسه روز 16 سپتامبر 2014 مجلس نمایندگان رأی اعتماد نمایندگان را بگیرند.

5252

کد N519183

وبگردی