آفتاب

دانشجوی تایوانی به سمت رئیس جمهور این کشور کتاب پرتاب کرد

دانشجوی تایوانی به سمت رئیس جمهور این کشور کتاب پرتاب کرد

دانشجوی تایوانی در اعتراض به افزایش روابط گرم و صمیمانه با چین، به سوی رئیس جمهوری تایوان که در حال خروج از یک هتل در تایپه، پایتخت بود کتاب پرتاب کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این دانشجو نسخه‌ای از کتاب "به فورموسا خیانت شده" را به سوی مایینگ جئو، رئیس جمهوری تایوان پرتاب کرد. (فورموسا نام قدیم تایوان است).

این دانشجو پس از خروج از صحنه به کانال خبری ETTV گفت: ما می‌خواهیم به رئیس جمهور بگوییم که تایوان کشور تایوانی‌هاست و ما نمی‌خواهیم که رئیس جمهور و حزب حاکم کائومینتانگ به روابط خود با چین ادامه دهند.

دفتر رئیس جمهوری تایوان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: رئیس جمهوری به بیان عقاید مردمی کاملا احترام می‌گذارد اما نمی‌تواند رفتار خشونت بار را تحمل کند.

علیه این دانشجو که نامش فاش نشده، هیچ اتهامی ذکر نشده است.

کتاب "به فورموسا خیانت شده" در سال 1965 توسط جورج کر، دیپلمات وقت آمریکا نوشته شده و در میان اعضای جنبش حامی استقلال تایوان از شهرت و محبوبیت زیادی برخوردار است. این کتاب حکومت خودکامه و استبدادی حاکم در این جزیره را پس از شکست سربازان ناسیونالیست در جنگ داخلی در مقابل کمونیست‌های چین و فرارشان به این کشور در سال 1949 توصیف می‌کند.

به اقتباس از این کتاب فیلمی در هالیوود در سال 2009 ساخته شد.

روابط میان چین و تایوان از زمان روی کار آمدن مایینگ جئو به سال 2008 که با هدف افزایش روابط تجاری و توریسم بود بهتر شده است.

مایینگ جئو در سال 2012 بار دیگر و برای یک دوره پنج ساله به عنوان رئیس جمهوری تایوان انتخاب شد اما امضای توافق تجاری با چین در اوایل سال جاری میلادی باعث تظاهرات اعتراضی در تایپه و کاهش محبوبیت دولت تایوان شده است.

انتهای پیام

کد N519122

وبگردی