آفتاب
نماینده ساوه:

جای دستگاه نظارت بر واردات کالا در کشور خالی است

جای دستگاه نظارت بر واردات کالا در کشور خالی است

‌نماینده مردم ساوه و زرندیه با اشاره به واردات بی‌رویه کالاهای بی‌کیفیت، گفت: متأسفانه جای دستگاه نظارت بر واردات کالا در کشور خالی است.

شهلا میرگلوبیات در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، با اشاره به مشکلات پیش روی صنعتگران از جمله عدم فروش محصولات به دلیل واردات، گفت: اگر این روند تغییر نکند، منجر به تعدیل نیرو و در نهایت تعطیلی واحدهای تولیدی می‌شود.

وی یکی از مشکلات در حمایت از تولید را کاهش تعرفه گمرکی واردات عنوان کرد افزود: تعرفه گمرکی واردات کالا از 40 درصد به 20 درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه به تولیدکننده و واردکننده، ارز یکسان می‌دهند، اضافه کرد : به هر دو گروه ارز مبادلاتی با نرخ دو هزار و 500 تومان می‌دهند و این به ضرر تولیدکننده داخلی است.

وی اعطای وام به صنعتگران با سود 30 درصد را یکی دیگر از مشکلات عنوان کرد و خواستار اعمال سازوکارهای لازم برای برطرف شدن این مشکل شد.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی تمهیداتی برای جلوگیری از واردات بی‌رویه دارد، افزود: باید سازمان استاندارد از ورود کالاهای بی‌کیفیت جلوگیری کند.

نماینده مردم ساوه و زندیه گفت: اگر از تولید داخلی حمایت کنیم به دنبال آن اشتغال‌زایی ایجاد کرده و رونق اقتصادی و حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به لزوم حمایت همه‌جانبه وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان استاندارد از تولیدکننده گفت: تولیدکننده‌ها نیز باید کالاهای با کیفیت تولید کنند تا هم در داخل مورد استفاده قرار گیرد و هم صادر شود.

وی با اشاره به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: پایه و اساس اقتصاد مقاومتی حمایت از صنعت و تولید داخلی است و مجلس نیز جلسات متعددی برای تحقق این سیاست داشته است.

میرگلوبیات با اشاره به وجود بزرگترین شهر صنعتی کشور در ساوه، افزود : به دلیل وجود مشکلات فراوان صنایع ساوه، از معاون وزریر صنعت، معدن تجارت و مدیر کل آن در استان برای حل مشکلات دعوت کردیم و مشکلات موجود مطرح و تصمیماتی در این خصوص اتخاذ شده است.

انتهای پیام

کد N518891

وبگردی